IDFI-მ რეგიონული ტელეარხების ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის მოდელი წარმოადგინა

სიახლეები | მედია,ინტერნეტი და ტელეკომუნიკაცია | პუბლიკაციები | სტატია 15 ივლისი 2013

რეგიონული ტელევიზიების ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის საკითხებზე იმსჯელეს რეგიონული ტელევიზიის წარმომადგენლებმა, საქსელო პროვაიდერებმა და დარგის ექსპერტებმა.

შეხვედრა მიმდინარე წლის 11 ივლისს IDFI-ს ორგანიზებით ფონდ „ღია საზოგადოება საქართველოს ოფისში“ გაიმართა.

ინსტიტუტის ხედვა და რეკომენდაციები რეგიონული საეთერო მიწისზედა მაუწყებლების ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლასთან დაკავშირებით დამსწრე საზოგადოებას GARB-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა და IDFI -ს ექსპერტმა ნათია კუპრაშვილმა გააცნო.

დიგიტალიზაციის პროცესში მნიშვნელოვანია, რომ რეგიონულ ტელე-არხებს სატელევიზიო სიგნალის დამოუკიდებლად გავრცელების შესაძლებლობა მიეცეთ, რასაც მცირესიმძლავრიანი გადამცემები ურუნველყოფენ. მათი აგება მოცულობით ფინანსურ დანახარჯებთან არის დაკავშირებული, მაგრამ შესაძლებელია, ერთ ზონაში არსებულმა რამდენიმე მაუწყებელმა ერთი სიხშირით ისარგებლოს. იმ შემთხვევაში თუ ზონაში მხოლოდ ერთი მაუწყებელია, მის კუთვნილ მცირესიმძლავრიან ქსელზე გავრცელდება სავალდებულო ტრანზიტის ვალდებულება.

შეხვედრაზე გამოითქვა საპირისპირო მოსაზრება, რომ შესაძლოა ფინანსური თვალსაზრისით უფრო მომგებიანი იყოს ახალი ინფრასტრუქტურის აგება. ეკონომიკის სამინისტროს გათვლებით 2 მულტიპლექსის აგება, რომელთაგან ერთზე ცენტრალური არხები, მათ შორის საზოგადოებრივი არხი, ხოლო მეორეზე რეგიონული მაუწყებლები განთავსდებიან სახელმწიფოს 14 მილიონი ევრო დაუჯდება - განაცხადა საქართველოს ტელერადიოცენტრის გენერალურმა დირექტორმა ბორის ადამიამ.

უკრაინის რეგიონულ მაუწყებელთა ქსელის NAM-ის მიერ მიწოდებულ მონაცემებზე დაყრდნობით, ერთ სამაუწყებლო ზონაში ერთი მცირესიმძლავრიანი მულტიპლექსის აგების ღირებულება 30 ათასი დოლარია. IDFI და GARB -ი საუკეთესო მოდელის შესარჩევად და სწორი გათვლების გასაკეთებლად სახელმწიფოს და დაინტერესებულ მხარეებს სატესტო სამაუწყებლო ზონის მოწყობას სთავაზობენ.

ფონდ „ღია საზოგადოება საქართველოს“ მიერ დაფინანსებული პროექტის „ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის პროცესის მხარდაჭერა და მონიტორინგი საქართველოში“- ფარგლებში IDFI აქტიურად მუშობს ციფრული მაუწყებლობის თემაზე. 2013 წლის 21 მაისს ინსტიტუტმა ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის საკუთარი სტრატეგია წარმოადგინა.

IDFI-ს მიერ შემუშავებული სტრატეგია მოიცავს ყველა საკვანძო მიმართულებას, რომელიც ანალოგურიდან ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის პროცესის წარმატებით განხორციელებისათვის და ციფრული მაუწყებლობის კონკურენტ პლატფორმად ჩამოყალიბებისთვისაა საჭირო. დოკუმენტში დეტალურადაა ჩამოყალიბებული ტექნიკური პარამეტრები, მაუწყებლობის ლიცენზირება, სახელმწიფო სუბსიდირების პოლიტიკა, კონკურენციის რეგულირების პოლიტიკა, რეგიონული მაუწყებლების დახმარების პოლიტიკა, ბიზნესმოდელი, საინფორმაციო კამპანიის წარმოება. სტრატეგია ადგენს დამატებითი კრიტერიუმებს ციფრულ მიწისზედა სატელევიზიო ქსელში პროგრამების განთავსების პრიორიტეტებისთვის და განსაზღვრავს კომერციული მაუწყებლების მულტიპლექსორის რესურსებთან დაშვების წესს შეზღუდული რესურსის არსებობის შემთხვევაში.

 

საქართველოს ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის სტრატეგია

წყარო: http://www.idfi.ge/?cat=researches&topic=102&lang=ka
© ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი (IDFI). 2013 წელი. ყველა უფლება დაცულია
სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

IDFI-მ საქართველოს ჭიდაობის ეროვნულ ფედერაციაში არსებული კორუფციული რისკების შესახებ კვლევა გაასაჯაროა

23.07.2019

რას გულისხმობს საპარლამენტო კონტროლი გენერალურ პროკურატურაზე?

22.07.2019

საქართველოს გენერალური პროკურორის უფლებამოსილება

15.07.2019

საქართველოს მიერ კორუფციის პრევენციასთან დაკავშირებით მიღებული რეკომენდაციების 70% სრულად შესრულებული არ არის

12.07.2019
განცხადებები

არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადება „რუსთავი 2“-თან დაკავშირებით

18.07.2019

კოალიცია უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის კანდიდატთა შერჩევის მიმდინარე პროცესს აფასებს

17.07.2019

პარლამენტმა სახელმწიფო ინსპექტორის სამსახურის საგამოძიებო უფლებამოსილების ამოქმედება მეოთხედ გადაავადა

09.07.2019

არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადება 20 ივნისს განვითარებულ მოვლენებზე

21.06.2019
ბლოგპოსტები

რა საფრთხე ემუქრება გამოხატვის თავისუფლებას საქართველოში

13.05.2019

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019

საქართველოს მოსახლეობას განსხვავებული დამოკიდებულება აქვს საქართველოს პროკურატურის მიმართ

10.04.2019

მოსახლეობის ცოდნა და დამოკიდებულება უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის პროცესის მიმართ

21.02.2019