სერბეთი - საქართველო ინფორმაციის თავისუფლებასთან დაკავშირებული კანონმდებლობის ურთიერთშედარება

სიახლეები 19 ნოემბერი 2012

 

სერბეთი/საქართველო (ინფორმაციის თავისუფლებასთან დაკავშირებული კანონმდებლობის ურთიერთშედარება)

ავტორი: კონსტანტინე ჯანჯღავა
სამართლისმცოდნე, ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის (IDFI)
პროექტის „საჯარო ინფორმაციის მონაცემთა ბაზა- www.opendata.ge”იურისტი

 

წარმოდგენილი კვლევა ეფუძნება ავტორიტეტული არასამთავრობო ორგანიზაციების Access Info Europe (ესპანეთი) და The Centre for Law and Democracy (კანადა) მიერ შემუშავებულ ინფორმაციის თავისუფლების გლობალურ რეიტინგს (იხ. - www.rti-rating.org). ხსენებული რეიტინგის მიზანია ამა თუ იმ სახელმწიფოს ინფორმაციის თავისუფლების მარეგულირებელი შიდა კანონმდებლობის ანალიზი-შეფასება. 93 სახელმწიფოს შემთხვევაში შეფასების მაქსიმუმს წარმოადგენს 150 ქულა (www.rti-rating.org/country_data.php). რეიტინგის თანახმად, სერბეთის ინფორმაციის თავისუფლების კანონმდებლობა პირველ ადგილს (135 ქულა), ხოლო საქართველოს კანონმდებლობა 94 ქულით 30-ე ადგილს იკავებს www.rti-rating.org/view_country.php?country_name=Georgia.


ინფორმაციის თავისუფლების გლობალურ რეიტინგი საშუალებას გვაძლევს განვახორციელოთ სერბეთისა და საქართველოს შესაბამის კანონმდებლობათა ურთიერთშედარება, რომლის მიზანიცაა იმ ზოგადი, ინსტიტუციონალური და პროცედურული კომპონენტების გამოვლენა, რომლებიც უზრუნველყოფენ სერბეთის კანონმდებლობის მოწინავე პოზიციას ინფორმაციის თავისუფლების დარგში, ხოლო საქართველოს კანონმდებლობას, ხსენებული კომპონენტების მასში სამომავლო შესაძლო ინტეგრაციის შემთხვევაში, საშუალება მიეცემა მოწინავე გახადოს საჯარო ინფორმაციის ღიაობის ნორმატიული განწერა, რაც მის პრაქტიკულ გამოყენებასთან ერთად უდავოდ წაადგება როგორც საქართველოს სახელმწიფოს, ასევე საქართველოს მოსახლეობას.

 სერბეთი - საქართველო ინფორმაციის თავისუფლებასთან დაკავშირებული კანონმდებლობის ურთიერთშედარება

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

ვენეციის კომისიამ სტრასბურგის სასამართლოში რუსული კანონის საქმეში მესამე მხარედ ჩართვა მოითხოვა და წერილობითი პოზიცია წარადგინა

22.10.2025

ევროპის საბჭოს ადამიანის უფლებათა კომისარმა სტრასბურგის სასამართლოში რუსული კანონის საქმეში მესამე მხარედ ჩართვა მოითხოვა და წერილობითი პოზიცია წარადგინა

20.10.2025

ქართული არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადება მშვიდობიანი პროტესტის აკრძალვის შესახებ

14.10.2025

„რუსული კანონის“ საქმეზე სტრასბურგის სასამართლოში არასამთავრობო და მედია ორგანიზაციებმა წერილობითი კომუნიკაცია წარადგინეს

23.09.2025
განცხადებები

ვენეციის კომისიამ სტრასბურგის სასამართლოში რუსული კანონის საქმეში მესამე მხარედ ჩართვა მოითხოვა და წერილობითი პოზიცია წარადგინა

22.10.2025

ევროპის საბჭოს ადამიანის უფლებათა კომისარმა სტრასბურგის სასამართლოში რუსული კანონის საქმეში მესამე მხარედ ჩართვა მოითხოვა და წერილობითი პოზიცია წარადგინა

20.10.2025

ქართული არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადება მშვიდობიანი პროტესტის აკრძალვის შესახებ

14.10.2025

„რუსული კანონის“ საქმეზე სტრასბურგის სასამართლოში არასამთავრობო და მედია ორგანიზაციებმა წერილობითი კომუნიკაცია წარადგინეს

23.09.2025
ბლოგპოსტები

ვიზალიბერალიზაციის გავლენა საქართველოს მოსახლეობის კეთილდღეობაზე

05.05.2025

ვაცლავ ჰაველის "ძალა უძალოთა" - სიმართლე, როგორც წინააღმდეგობის ფორმა

02.04.2025

ქართველი ემიგრანტების საარჩევნო უფლების რეალიზების კუთხით არსებული გამოწვევები და მათი ელექტორალური ქცევა

25.12.2024

რუსეთის სპეცსამსახურების აქტიური ღონისძიება - ალექსანდრე მალკევიჩი საქართველოში

29.11.2024