2015 წლის 11 აგვისტოს თბილისში გამართული უეფას სუპერთასის ფინალურ მატჩზე დასწრების რეკორდული მაჩვენებელი 51 490 მაყურებელი დაფიქსირდა. საქართველოში აღნიშნულ მატჩზე დამსწრეთა მსურველი გაცილებით მეტი იყო, თუმცა ბილეთების შეზღუდულმა რაოდენობამ ყველა გულშემატკივარს ამის საშუალება არ მისცა. გულშემატკივრების ყველაზე დიდი უკმაყოფილება ბილეთების გაყიდვის ხარვეზებით წარმართულმა პროცესმა გამოიწვია. აღნიშნულ მატჩზე დასწრებაზე არსებული მაღალი მოთხოვნის და ინტერესის ფონზე საქართველოს ფეხბურთის ფედერაციისათვის მნიშნელოვან გამოწვევად იქცა სამართლიანობის პრინციპის დაცვით ქართველ გულშემატკივრებზე ბილეთების გაყიდვის საკითხი.
წინამდებარე კვლევაში IDFI შეეცადა გამოერკვია რამდენად თანაბრად ხელმისაწვდომი იყო უეფას სუპერთასის მატჩზე დასასწრები ბილეთები საჯარო სექტორში დასაქმებული და სხვა მოქალაქეებისათვის.
კვლევის ფარგლებში IDFI-იმ 20 ცენტრალურ საჯარო დაწესებულებას (საქართველოს პარლამენტი, პრეზიდენტის ადმინისტრაცია, მთავრობის ადმინისტრაცია, 16 სამინისტრო, თბილისის მერია) მიმართა შემდეგი მოთხოვნებით:
ზემოთ ხსენებული 20 უწყებიდან ინსტიტუტმა პასუხი მიიღო 17 უწყების შემთხვევაში. სამწუხაროდ ფინანსთა, შინაგან საქმეთა და ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროებს პასუხი ჩვენს მოთხოვნებზე დღემდე არ მოუწოდებია.
როგორც დანარჩენი უწყებებიდან მიღებული დოკუმენტაციით ირკვევა 8 საჯარო დაწესებულების შემთხვევაში ადგილი ჰქონდა საქართველოს ფეხბურთის ფედერაციასთან მიმოწერას, რომლის მიხედვით დაწესებულებები ითხოვდნენ დახმარების გაწევას მათი თანამშრომლებისათვის (თანამშრომლების საკუთარი სახსრებით) უეფას სუპერთასის მატჩზე დასასწრები ბილეთების შეძენაში. აღნიშნულ 8 უწყებას ფეხბურთის ფედერაციის მიერ შესასყიდად სულ გადაეცათ 710 ბილეთი, საიდანაც ყველაზე მეტი გამოეყოთ ქალაქ თბილისის მერიას და საქართველოს პარლამენტს.
კვლევაში წარმოდგენილი 17 საჯარო დაწესებულებიდან მიღებული მონაცემები ბადებს კითხვებს 2015 წლის 11 აგვისტოს ქალაქ თბილისში ჩატარებული უეფას სუპერთასის მატჩზე მოქალაქეებისთვის ბილეთების შეძენის თანაბარი და სამართლიანი პირობების შექმნასთან დაკავშირებით. როგორც კვლევაში გამოჩნდა საჯარო დაწესებულებში დასაქმებულ 710 თანამშრომელს მიეცა საშუალება ბილეთების შესყიდვა განეხორციელებინათ არსებული დაბრკოლებების გვერდის ავლით, კერძოდ მათ აღარ მოუწიათ ვაკის პარკში ბილეთების გაყიდვის რთულ პროცესში მონაწილეობის მიღება.
თუ გავითვალისწინებთ იმ ფაქტს, რომ კვლევა წარმოდგენილია მხოლოდ 17 საჯარო დაწესებულების მაგალითზე, შეგვიძლია ვივარაუდოთ, რომ ბილეთების შეძენის გამოცხადებული წესების გვერდის ავლით გაცილებით დიდი რაოდენობით ბილეთი გაიყიდა საჯარო დაწესებულებებში დასაქმებულ თანამშრომლებზე, ვიდრე ეს წინამდებარე კვლევაში იქნა ჩვენს მიერ წარმოდგენილი.
კვლევის სამიზნე მთელი რიგი დაწესებულებების მაგალითზე უეფას სუპერთასის მატჩზე დასასწრებ ბილეთებთან დაკავშირებით სახეზე გვაქვს შემდეგი პრაქტიკა:
დასკვნის სახით გვსურს აღვნიშნოთ, რომ ბილეთების შეძენის მსგავსი პრაქტიკა ეწინააღმდეგება საჯარო სამსახურის კეთილსინდისიერების პრინციპს, რადგან არავის აქვს უფლება გამოიყენოს საკუთარი სამსახურეობრივი მდგომარეობა რაიმე სახის პირადი სარგებლის თუ უპირატესი მდგომარეობის მოპოვების მიზნით.
/public/upload/IDFI/supercup.pdf