IDFI-ის მოსაზრებები სემეკის კომპლექტაციასთან დაკავშირებით

სიახლეები | კანონის უზენაესობა, ადამიანის უფლებები და მედიის თავისუფლება | ეკონომიკა და სოციალური პოლიტიკა | პუბლიკაციები | ღია მმართველობა და კორუფციასთან ბრძოლა 6 ივნისი 2013

ავტორი: უჩა სეთური

 IDFI-ის მოსაზრებები სემეკის კომპლექტაციასთან დაკავშირებით 

 

გავრცელებული ინფორმაციით, საქართველოს პარლამენტი დაჩქარებული წესით (უკვე განხილულია მეორე მოსმენით) იხილავს ცვლილებების პაკეტს ელექტროენერგეტიკისა და ბუნებრივი გაზის შესახებ საქართველოს კანონში, რომლის ინიციატორიც არის ენერგეტიკისა და ბუნებრივი რესურსების სამინისტრო. ინიცირებული ცვლილებების მიხედვით, სემეკის კომპლექტაცია ნაცვლად პრეზიდენტისა მოხდება პრემიერ-მინისტრის მიერ. IDFI-ის მიაჩნია, რომ აღნიშნული მნიშვნელოვანი ცვლილებები არ უნდა ხორციელდებოდეს ფორსირებული გზით საზოგადოებრივი ჩართულობის გარეშე. ჩვენ ასევე ვთვლით, რომ შეთავაზებული ცვლილება შინაარსობრივად არ აღმოფხვრის სამართლებრივ რისკებს. აქედან გამომდინარე IDFI-ი აქვეყნებს  ელექტროენერგეტიკისა და ბუნებრივი გაზის შესახებ საქართველოს კანონში შესატანი ცვლილებების საკუთარ ხედვას.

 

ელექტროენერგეტიკისა და ბუნებრივი გაზის შესახებ საქართველოს კანონის  შესაბამისად, დამკვიდრებულია არასწორი პრაქტიკა. მე-6 მუხლის შესაბამისად, კომისიის წევრებს თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს პრეზიდენტი. ყველზე არასასურველ რეგულაციას წარმოადგენს ის გარემოება, რომ კომისიის წევრის კანდიდატურას წარადგენს კომისიის თავმჯდომარე. კომისიის წევრი შეიძლება ხელახლა დაინიშნოს ექვსწლიანი ვადით. თუ კომისიის წევრის თანამდებობა ვადაზე ადრე თავისუფლდება, პრეზიდენტი, კომისიის თავმჯდომარის წარდგინებით, ნიშნავს ახალ წევრს დარჩენილი ვადით. კომისიის მიერ გადაწყვეტილების მიღებისას კომისიის თითოეულ წევრს აქვს ერთი ხმის უფლება. წარმოდგენილი ცვლილებების მიხედვით, უნდა მოხდეს პრეზიდენტის ჩანაცვლება პრემიერ-მინისტრით, რაც უკეთესია ინსტიტუციურად (როგორც პარლამენტის მიერ არჩეული თანამდებობის პირი) ვიდრე პრეზიდენტის კომპლექტაციის წესი, თუმცა მიგვაჩნია, რომ არასწორია პრემიერ მინისტრისთვის, როგორც აღმასრულებელი უფლებამოსილების მქონე თანმდებობის პირისთვის, ერთპიროვნულად, მერეგულირებელი ორგანოს წევრის დანიშნვნის უფლებამოსილების მინიჭება. უკეთეს ალტერნატივად მიგვაჩნია მარეგულირებელი კომისიის კომპლექტაციისას გაიზარდოს საკანონმდებლო ორგანოს როლი.

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

ჩეხეთში საერთაშორისო კონფერენცია “საბჭოთა და რუსული დივერსია ევროპის წინააღმდეგ” გაიმართა

18.11.2024

2024 წლის საპარლამენტო არჩევნებმა საქართველოში ავტოკრატიული ტენდენციები გაამყარა - V-Dem institute-ის შეფასება

13.11.2024

სასამართლოს აქტების პროაქტიული გამოქვეყნება: კანონმდებლობა და პრაქტიკა

04.11.2024

სტატუსმეტრი 2.0 - როგორ მიდის საქართველო ევროკავშირის 9 ნაბიჯის შესრულებისკენ

01.11.2024
განცხადებები

სტრასბურგის სასამართლომ განსხვავებული აზრის მქონე მოსამართლის სასამართლო სისტემიდან განდევნა დაადასტურა

11.11.2024

მოვუწოდებთ პროკურატურას არჩევნების გაყალბება გამოიძიოს და არა დამკვირვებელი ორგანიზაციების საქმიანობა

06.11.2024

სასამართლო ხელისუფლებამ სისტემურ საარჩევნო დარღვევებზე თვალი არ უნდა დახუჭოს

05.11.2024

სამართლებრივი ბრძოლა რუსული კანონის წინააღმდეგ სტრასბურგში გაგრძელდება

17.10.2024
ბლოგპოსტები

ინტერმუნიციპალური საქმიანობის გაძლიერება საქართველოში

21.10.2024

საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების პრევენციის ინსტიტუციური მექანიზმები

21.10.2024

კრიპტოვალუტის საქართველოს ფინანსურ სისტემაში ინტეგრირების გამოწვევები და სტრატეგიული მიდგომა ბლოკჩეინისა და უძრავი ქონების მიმართ კორუფციის წინააღმდეგ საბრძოლველად

21.10.2024

ქართული ენის არცოდნა, როგორც გამოწვევა პოლიტიკურ პროცესებში ეთნიკური უმცირესობების ჩართულობის თვალსაზრისით

21.10.2024