IDFI-ს წარმომადგენლებმა ბათუმის მედია კონფერენციაში მიიღეს მონაწილეობა

სიახლეები 23 სექტემბერი 2014

ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინტიტუტის (IDFI) დირექტორმა გიორგი კლდიაშვილმა და მედიისა და ტელეკომუნიკაციების მიმართულების ხელმძღვანელმა უჩა სეთურმა 20 სექტემბერს ბათუმის მედია კონფერენციაში მიიღეს მონაწილეობა. კონფერენცია ფონდ „ღია საზოგადოება საქართველოს“ და „ჟურნალისტური ეთიკის ქარტიის“ ორგანიზებით გაიმართა და ფონდის 20 წლის იუბილეს მიეძღვნა.


ღონისძიებას მედიის სფეროში მოღვაწე ორგანიზაციების და კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის წარმომადგენლები ესწრებოდნენ.


უჩა სეთურმა ისაუბრა საქართველოს ციფრულ საეთერო მაუწყებლობაზე მიგრაციის პროცესზე და მიმოიხილა არსებული მიღწევები და გამოწვევები.


IDFI-ს პრეზენტაციის პირველი ნაწილი შეეხებოდა საზოგადოებრივი მაუწყებლის გავრცელებისთვის მულტიპლექსის აგების მომსახურების შესყიდვის პროცესს. საზოგადოებრივი მაუწყებლის გავრცელება შპს „საქართველოს ტელერადიოცენტრმა“ უნდა უზრუნველყოს. ამ მიზნით გამოცხადდა კონკურსი. შერჩეულ კომპანიასთან 2014 წლის 24 ივლისს ხელშეკრულება გაფორმდა, თუმცა მოგვიანებით, საბანკო გარანტიის მიუწოდებლობის გამო ხელშეკრულება „საქართველოს ტელე-რადიო ცენტრის“ ინიციატივით შეწყდა. უჩა სეთურმა კონტრაქტის შეწყვეტის საფუძვლები, ისევე როგორც პროექტის ღირებულება და სახელმწიფო შესყიდვის შერჩეული მეთოდი, პროცესის პრობლემურ მხარედ დაასახელა. 


ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის სამოქმედო გეგმის თანახმად, 2015 წლის 1 მარტს საზოგადოებრივი მაუწყებლის სიგნალის ციფრულად გავრცელება უნდა დაიწყოს, თუმცა, უჩა სეთურის თქმით, იმის გამო, რომ დღეს ჯერ კიდევ არ არის გამოვლენილი გამარჯვებული კომპანია, ეჭვქვეშ დგება დაგეგმილ ვადაში სატესტო მაუწყებლობის დაწყება, რადგან წინ ზამთრის პერიოდია, ცუდ კლიმატურ პერიოდში კი ქსელის აგების დაწყება ვერ მოხდება.


მედია კონფერენციაზე მოხსენება გააკეთა კომპანია „სტერეო+“-ის წარმომადგენელმა დავით ზილფიმიანმა. სწორედ ამ კომპანიამ უნდა უზრუნველყოს კომერციული მულტიპლექს პლატფორმის აგება და ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის შემდეგ ნაციონალურ დონეზე კომერციული მაუწყებლების გავრცელება. მისი განცხადებით, მისმა კომპანიამ სამუშაოები უკვე დაიწყო და მის მიერ აგებული ქსელით საზოგადოებრივი მაუწყებლის გავრცელებაც იქნება შესაძლებელი, თუ 2015 წლის მარტამდე ვერ დასრულდება საზოგადოებრივი მაუწყებლობისთვის განკუთვნილი ქსელის მშენებლობა.


უჩა სეთურმა ასევე მიმოიხილა ციფრული მაუწყებლობის სააგენტოს ვალდებულებები, გაციფრულების სამუშაოთა კოორდინაციის, სოციალურად დაუცველი ოჯახების სუბსიდიებით ოპტიმალურად უზრუნველყოფის ვალდებულების, პროცესის მხარდამჭერი საინფორმაციო კამპანიის უზრუნველყოფის და საჭიროების შემთხვევაში მოსახლეობისათვის შესაბამისი დახმარების ოპერატიულად აღმოჩენის მიმართულებებით.


მიუხედავად იმისა, რომ მიმდინარე წლის 12 ივლისს უნდა გამოქვეყნებულიყო სოციალურად დაუცველი მოსახლეობისთვის განკუთვნილი აპარატურის შესყიდვაში მონაწილე სუბიექტების ვინაობა, კვლავ უცნობია, როგორ დასრულდა ეს პროცესი, რაც IDFI-ს პრეზენტაციის შესაბამისად, მნიშვნელოვან პრობლემად არის მიჩნეული. პრობლემურ ფაქტორად დასახელდა ასევე ის გარემოება, რომ არ დაწყებულა მოქალაქეთა ინფორმირების პროცესი ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლასთან დაკავშირებით და საზოგადოების დიდმა ნაწილმა არაფერი იცის დაგეგმილი ცვლილების შესახებ.

 

 

 

 

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

მოსამართლის როლი სისხლის სამართლის მართლმსაჯულებაში - თვისებრივი კვლევის შედეგები

26.06.2019

ღია სამთავრობო მონაცემების ხელმისაწვდომობა და მათი გამოყენების პერსპექტივები

26.06.2019

კარგი მმართველობის რეფორმის როლი ეკონომიკურ განვითარებასა და ინვესტიციების მოზიდვაში - IDFI საერთაშორისო ეკონომიკურ ფორუმზე საკუთარი პანელით წარსდა

19.06.2019

საჯარო ინფორმაციის პროაქტიული გამოქვეყნების პრაქტიკა საქართველოს საჯარო დაწესებულებებში

14.06.2019
განცხადებები

არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადება 20 ივნისს განვითარებულ მოვლენებზე

21.06.2019

კოალიცია, უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის შემდგომი ეტაპებიდან, საბჭოს ორი წევრის ჩამოცილებას მოითხოვს

20.06.2019

იუსტიციის საბჭო უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების კანდიდატებთან დაკავშირებულ საჯარო ინფორმაციას არ გასცემს

19.06.2019

არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადება 14 და 16 ივნისს მომხდარ მოვლენებთან დაკავშირებით

18.06.2019
ბლოგპოსტები

რა საფრთხე ემუქრება გამოხატვის თავისუფლებას საქართველოში

13.05.2019

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019

საქართველოს მოსახლეობას განსხვავებული დამოკიდებულება აქვს საქართველოს პროკურატურის მიმართ

10.04.2019

მოსახლეობის ცოდნა და დამოკიდებულება უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის პროცესის მიმართ

21.02.2019