პროექტის -“საჯარო ინფორმაციის მონაცემთა ბაზა www.opendata.ge“ პირველი ეტაპის ანგარიში (2011)

სიახლეები | პუბლიკაციები | ღია მმართველობა და კორუფციასთან ბრძოლა 13 აპრილი 2012

პროექტის „საჯარო ინფორმაციის მონაცემთა ბაზა- www.opendata.ge “ -  ფარგლებში, რომელიც დაფინანსებულია ფონდის „ღია საზოგადოება-საქართველოს“ მიერ, IDFI-მ 2011 წლის აპრილიდან საქართველოს კანონმდებლობით მინიჭებული უფლებამოსილების საფუძველზე, საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნები გაუგზავნა საქართველოს საჯარო დაწესებულებებს: პრეზიდენტის ადმინისტრაციას, სამინისტროებს, საქართველოს პარლამენტს, საქართველოს მთავრობას, საჯარო სამართლის იურიდიულ პირებს, საქვეუწყებო დაწესებულებებს, ადგილობრივ თვითმმართველ ერთეულებს და სასამართლოებს.


2011 წლის აპრილ-აგვისტოს განმავლობაში სულ გაიგზავნა 2740 სხვადასხვა მოთხოვნა 154 საჯარო დაწესებულებაში.


აღსანიშნავია, რომ საჯარო დაწესებულებებმა, უმეტეს შემთხვევაში, პასუხები მოგვაწოდეს სრულყოფილი სახით. სამწუხაროდ, ზოგიერთმა ადმინისტრაციულმა ორგანომ არ შეასრულა საქართველოს კანონმდებლობით მასზე დაკისრებული ვალდებულება და არ გასცა საჯარო ინფორმაცია.


„ინსტიტუტის“ მიერ დაგზავნილი შეკითხვებიდან პასუხგაუცემელი დარჩა 641 მოთხოვნა, რაც გაგზავნილი შეკითხვების 23.39%-ია; 17 საჯარო დაწესებულების მიერ სრულად იგნორირებულია ყველა შეკითხვა, ხოლო 94 შემთხვევაში IDFI-ის უარით უპასუხეს საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე.


IDFI-ს მიერ გამოქვეყნებულ ანგარიშში ასახულია საქართველოში საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის ოთხი ძირითადი ტენდეცია. კერძოდ, საჯარო დაწესებულებათა მიერ განხორციელებული ქმედება/უმოქმედობა შეიძლება შემდეგ სახეებად დაიყოს: სრულყოფილად გაცემული საჯარო ინფორმაცია, არასრულყოფილად გაცემული საჯარო ინფორმაცია, სამართლებრივი საფუძლის არმქონე უარი და აბსოლუტური იგნორირება. მაგალითის სახით წარმოგიდგენთ იმ საჯარო დაწესებულებების ჩამონათვალს, სადაც გამოვლინდა აღნიშნული ტენდენციები:


1.    სრულყოფილად გაცემული საჯარო ინფორმაცია: საქართველოს სპორტისა და ახალგაზრდობის საქმეთა სამინისტრო; განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი; სასჯელაღსრულებისა და პრობაციის სასწავლო ცენტრი; ოლიმპიური რეზერვების მზადების ეროვნული ცენტრი; ტურიზმის ეროვნული სააგენტო; სახელმწიფო ზრუნვის სააგენტო.

2.    არასრულყოფილად გაცემული საჯარო ინფორმაცია: საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო; გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების სამინისტრო; საქართველოს მთავრობა; ქ. თბილისის საკრებულო.

3.    სამართლებრივი საფუძვლის არმქონე უარი საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე: საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტრო; სსიპ - გამოცდების ეროვნული ცენტრი; სსიპ - კადეტთა სამხედრო ლიცეუმი.

4.    აბსოლუტური იგნორირება: საქართველოს სასჯელაღსრულების, პრობაციისა  და იურიდიული დახმარების საკითხთა სამინისტრო; საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტრო; საქართველოს თავდაცვის სამინისტრო; სასჯელაღსრულების დეპარტამენტი; სსიპ - სახელმწიფო შესყიდვების სააგენტო.    

 

 იხილეთ თანდართული ფაილი

 

იხილეთ ანგარიშის ელექტრონული ვერსია

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

პასუხისმგებლიანი ხელოვნური ინტელექტის გლობალური ინდექსი და საქართველოს შედეგები

25.06.2024

ფილმის - Najgruzińszy/a- პრემიერა და დისკუსია

17.06.2024

ტრენინგი ციფრული უსაფრთხოების პრაქტიკულ რჩევებზე

17.06.2024

სენსიტიური ისტორიის სწავლება - პედაგოგიური გზამკვლევი

14.06.2024
განცხადებები

ქართული არასამთავრობო ორგანიზაციები საქართველოს მოქალაქეებზე ხელისუფლების მიერ მართულ ძალადობას გმობენ

13.06.2024

არასამთავრობო ორგანიზაციების ერთობლივი განცხადება ღია მმართველობა საქართველოს (OGP) საბჭოს დატოვების შესახებ

11.06.2024

ვაგრძელებთ სამართლებრივ ბრძოლას რუსული კანონის წინააღმდეგ

30.05.2024

რუსული კანონი უპირობოდ უნდა იქნას გაწვეული

16.05.2024
ბლოგპოსტები

შეთქმულების თეორიები პოსტსაბჭოთა სივრცესა და საქართველოში - ინტერვიუ ილია იაბლოკოვთან

05.06.2024

Აშშ-ს Სანქციების საფრთხე და საქართველოს ეკონომიკა

27.05.2024

მაღალი დონის კორუფციის გადაუჭრელი პრობლემა საქართველოში

15.02.2024

Sockpuppet-ები და ვიკიპედია - ბრძოლის უცნობი ფრონტი

14.02.2024