პროექტის -“საჯარო ინფორმაციის მონაცემთა ბაზა www.opendata.ge“ პირველი ეტაპის ანგარიში (2011)

სიახლეები | პუბლიკაციები | ღია მმართველობა და კორუფციასთან ბრძოლა 13 აპრილი 2012

პროექტის „საჯარო ინფორმაციის მონაცემთა ბაზა- www.opendata.ge “ -  ფარგლებში, რომელიც დაფინანსებულია ფონდის „ღია საზოგადოება-საქართველოს“ მიერ, IDFI-მ 2011 წლის აპრილიდან საქართველოს კანონმდებლობით მინიჭებული უფლებამოსილების საფუძველზე, საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნები გაუგზავნა საქართველოს საჯარო დაწესებულებებს: პრეზიდენტის ადმინისტრაციას, სამინისტროებს, საქართველოს პარლამენტს, საქართველოს მთავრობას, საჯარო სამართლის იურიდიულ პირებს, საქვეუწყებო დაწესებულებებს, ადგილობრივ თვითმმართველ ერთეულებს და სასამართლოებს.


2011 წლის აპრილ-აგვისტოს განმავლობაში სულ გაიგზავნა 2740 სხვადასხვა მოთხოვნა 154 საჯარო დაწესებულებაში.


აღსანიშნავია, რომ საჯარო დაწესებულებებმა, უმეტეს შემთხვევაში, პასუხები მოგვაწოდეს სრულყოფილი სახით. სამწუხაროდ, ზოგიერთმა ადმინისტრაციულმა ორგანომ არ შეასრულა საქართველოს კანონმდებლობით მასზე დაკისრებული ვალდებულება და არ გასცა საჯარო ინფორმაცია.


„ინსტიტუტის“ მიერ დაგზავნილი შეკითხვებიდან პასუხგაუცემელი დარჩა 641 მოთხოვნა, რაც გაგზავნილი შეკითხვების 23.39%-ია; 17 საჯარო დაწესებულების მიერ სრულად იგნორირებულია ყველა შეკითხვა, ხოლო 94 შემთხვევაში IDFI-ის უარით უპასუხეს საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე.


IDFI-ს მიერ გამოქვეყნებულ ანგარიშში ასახულია საქართველოში საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის ოთხი ძირითადი ტენდეცია. კერძოდ, საჯარო დაწესებულებათა მიერ განხორციელებული ქმედება/უმოქმედობა შეიძლება შემდეგ სახეებად დაიყოს: სრულყოფილად გაცემული საჯარო ინფორმაცია, არასრულყოფილად გაცემული საჯარო ინფორმაცია, სამართლებრივი საფუძლის არმქონე უარი და აბსოლუტური იგნორირება. მაგალითის სახით წარმოგიდგენთ იმ საჯარო დაწესებულებების ჩამონათვალს, სადაც გამოვლინდა აღნიშნული ტენდენციები:


1.    სრულყოფილად გაცემული საჯარო ინფორმაცია: საქართველოს სპორტისა და ახალგაზრდობის საქმეთა სამინისტრო; განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი; სასჯელაღსრულებისა და პრობაციის სასწავლო ცენტრი; ოლიმპიური რეზერვების მზადების ეროვნული ცენტრი; ტურიზმის ეროვნული სააგენტო; სახელმწიფო ზრუნვის სააგენტო.

2.    არასრულყოფილად გაცემული საჯარო ინფორმაცია: საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო; გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების სამინისტრო; საქართველოს მთავრობა; ქ. თბილისის საკრებულო.

3.    სამართლებრივი საფუძვლის არმქონე უარი საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე: საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტრო; სსიპ - გამოცდების ეროვნული ცენტრი; სსიპ - კადეტთა სამხედრო ლიცეუმი.

4.    აბსოლუტური იგნორირება: საქართველოს სასჯელაღსრულების, პრობაციისა  და იურიდიული დახმარების საკითხთა სამინისტრო; საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტრო; საქართველოს თავდაცვის სამინისტრო; სასჯელაღსრულების დეპარტამენტი; სსიპ - სახელმწიფო შესყიდვების სააგენტო.    

 

 იხილეთ თანდართული ფაილი

 

იხილეთ ანგარიშის ელექტრონული ვერსია

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

საქართველოს მოქალაქეების მიგრაციის სტატისტიკა

11.10.2024

საჯარო მმართველობის რეფორმა ევროკავშირში გაწევრების კონტექსტში

07.10.2024

“ლიზიკო აბზიანიძის მოგონებების” პრეზენტაცია

03.10.2024

საქართველოს შედეგები გაეროს ელექტრონული მმართველობის ინდექსში

03.10.2024
განცხადებები

საკონსტიტუციო სასამართლომ საკუთარი მოვალეობა არ შეასრულა

09.10.2024

პრემიერ-მინისტრი ანტიკორუფციულ ბიუროს ქართულ არასამთავრობო ორგანიზაციებზე თავდასხმისთვის იყენებს

24.09.2024

კოალიცია უზენაესი სასამართლოს მოსამართლედ ნიკოლოზ მარსაგიშვილის არჩევას ეხმიანება

19.09.2024

მმართველი პარტია მართლმსაჯულების საკითხებს პროპაგანდისტული და პარტიული ინტერესებისათვის იყენებს

21.08.2024
ბლოგპოსტები

საქართველოს ევროპული მომავალი: რა მოლოდინი აქვს ევროკავშირს დეოლიგარქიზაციასთან დაკავშირებით?

09.10.2024

დაბლოკილი ვებგვერდები საქართველოში: სტატისტიკის ანალიზი

19.08.2024

ბენეფიციარი მესაკუთრეების მონაცემების ხელმისაწვდომობის გამოწვევები უნგრეთში

29.07.2024

ბენეფიციარი მესაკუთრეების გამჭვირვალობა სლოვაკეთში: მიმდინარე მოვლენების ანალიზი და მთავარი საჭიროებები

29.07.2024