დისციპლინური პასუხისმგებლობა საჯარო სამსახურში

სიახლეები | კანონის უზენაესობა | კარგი მმართველობა | პუბლიკაციები 12 ივლისი 2013
ავტორი: ნინო ცუხიშვილი 
 
 
საჯარო მოსამსახურე საჯარო სამსახურში განხორციელებული საქმიანობის პროცესში ანგარიშვალდებულია სახელწიფოსა და საზოგადოების წინაშე. შესაბამისად, საჯარო მოსამსახურის მიერ კანონმდებლობით განსაზღვრული მოვალეობების შეუსრულებლობამ ან არაჯეროვანმა შესრულებამ შესაძლებელია გამოიწვიოს მისთვის დისციპლინური პასუხისმგებლობის დაკისრება. 
 
სტატიის მიზანია საჯარო მოსამსახურეთა დისციპლინური პასუხისმგებლობის რეგულირების შედარებით-სამართლებრივი ანალიზი საქართველოს კანონმდებლობისა და საერთაშორისო პრაქტიკის საფუძველზე. სტატიაში განხილულია საჯარო მოსამსახურეთა დისციპლინური პასუხისმგებლობის მარეგულირებელი ნორმები გერმანიის, ლიტვის, სლოვაკეთის, ხორვატიისა, კანადისა და საქართველოს მაგალითზე.
 
საჯარო მოსამსახურეთა დისციპლინური პასუხისმგებლობის შედარებით-სამართლებრივი ანალიზი მოიცავს შემდეგ საკითხებს: დისციპლინური პასუხისმგებლობის განმსაზღვრელი ძირითადი პრინციპები, დისციპლინური გადაცდომის სახეები და დისციპლინური სახდელის ფორმები, დისციპლინური წარმოების პროცედურა და გადაწყვეტილების მიმღები პირის/ორგანოს უფლებამოსილების ფარგლები, ასევე დისციპლინური პასუხისმგებლობის დაკისრების შესახებ მიღებული გადაწყვეტილების გასაჩივრების მექანიზმი. 
 
საერთაშორისო პრაქტიკის ანალიზის საფუძველზე, სტატია წარმოადგენს რეკომენდაციებს საჯარო მოსამსახურეთა დისციპლინური პასუხისმგებლობის რეგულირების გაუმჯობესების მიზნით საქართველოში.
 
 
 
სტატია მომზადდა ღია საზოგადოების ფონდის (OSF) ადამიანის უფლებათა სტაჟირების 2013 წლის გრანტის ფარგლებში. 
 
სტატიაში გამოქვეყნებული მოსაზრებებზე პასუხისმგებელია IDFI (ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი) და შესაძლებელია ისინი არ ემთხვეოდეს ღია საზოგადოების ფონდის შეხედულებებს. 
 
 
სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

ღია მმართველობის პარტნიორობა - გასაღები მდგრადი განვითარების მიზნების შენელებული პროგრესის საპასუხოდ

20.09.2019

გაეროს მდგრადი განვითარების მიზნების (SDGs) ინტეგრაცია საქართველოს ეროვნულ საჯარო პოლიტიკის სისტემაში

20.09.2019

კორუფციასთან ბრძოლის სასერტიფიკატო პროგრამა

15.09.2019

2019 წელს (იანვარი-ივლისი) დანაშაულის რიცხვი 17,23%-ით გაიზარდა

11.09.2019
განცხადებები

განცხადება სახელმწიფო ავტოპარკის ოპტიმიზაციის აუცილებლობის შესახებ

18.09.2019

იურიდიული კომიტეტის მიერ სამუშაო ჯგუფის დაკომპლექტების შეფასება

17.09.2019

კორუფციასთან ბრძოლის სასერტიფიკატო პროგრამა

15.09.2019

კოალიცია იუსტიციის უმაღლეს საბჭოში უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის კანდიდატთა შერჩევის პროცესს აფასებს

12.09.2019
ბლოგპოსტები

ღია მმართველობის პარტნიორობა - გასაღები მდგრადი განვითარების მიზნების შენელებული პროგრესის საპასუხოდ

20.09.2019

ინტერესთა შეუთავსებლობა უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეთა შერჩევის პროცესში

05.08.2019

რა საფრთხე ემუქრება გამოხატვის თავისუფლებას საქართველოში

13.05.2019

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019