IDFI-ს შუალედური ანგარიში ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლასთან დაკავშირებით

სიახლეები | მედია, ინტერნეტი და ინოვაციები 24 ნოემბერი 2015

ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი აქვეყნებს მის შუალედურ ანგარიშს პროექტის „ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის მხარდაჭერა და მონიტორინგი საქართველოში“ პროექტის განხორციელებასთან დაკავშირებით. აღნიშნულ პროექტს IDFI ამ პროექტს ახორციელებს ფონდი „ღია საზოგადოება საქართველოს“ დაფინანსებით და მხარდაჭერით.


ორგანიზაციის შუალედური ანგარიში მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს: მომხმარებლის მხარეს არსებული მდგომარეობა - მიღწევები და გამოწვევები, სახელმწიფოს სუბსიდირებული და არასუბსიდირებული მომხმარებლებთან დაკავშირებული ინფორმაცია, საინფორმაციო კამპანიის და ციფრული საეთერო ქსელის მდგომარეობა, არაქართულენოვანი არხების და ქსელის მდგრადობის პრობლემები. შუალედური ანგარიში ასევე მოიცავს რეგიონული და ადგილობრივი ტელევიზიები და მათი საეთერო ციფრული ქსელების მდგომარეობის შეფასებას, პრობლემებს და არსებულ გამოწვევებს.


ციფრულ საეთერო მაუწყებლობაზე გადასვლის პროცესი რამდენიმე ეტაპიანი იყო ხარვეზების უკეთ დასანახად, თითოეულ დონე ცალკე მოხდა მათი შეფასება. პროექტი უდავოდ წარმატებულია და 4-წლიან პერიოდში მომზადებული რეკომენდაციებისა და წინადადებების დიდი ნაწილი განხორციელდა საქართველოს ანალოგიური მაუწყებლობიდან ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის პროცესში.


ორგანიზაციისთვის სხვადასხვა მნიშვნელოვან მიმართულებებთან ერთად, ყველაზე მნიშვნელოვანია ის, რომ საეთერო ტელემაუწყებლობის ქსელით ოპერირება დაიგეგმა და განხორციელდა იმგვარად, რომ არ მოხდა არც ერთი მაუწყებლის შეზღუდვა. სტრატეგია და არსებული პრაქტიკა დიდწილად პასუხობდა იმ რეკომენდაციებს, რომელიც ასახულია ევროკავშირის დირექტივებსა და რეკომენდაციებში, ეუთოს და ITU-ს და სხვა ორგანიზაციების რეკომენდაციებში.


პირველ რიგში, უნდა გამოიყოს ის სიკეთეები და უპირატესობები, ასევე შესაძლებლობები რაც მიიღეს უშუალოდ მაუწყებლებმა და სამაუწყებლო ქსელების ოპერატორებმა, ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის შედეგად:


- კარგად კონცენტრირებული საეთერო არხების ნაკრები საეთერო მაუწყებლობაზე დამოკიდებული ეროვნული მაუწყებლებისთვის (20 არხზე მეტი ერთ კალათში);
- კერძო და არა სახელმწიფო ქსელით სიგნალის გავრცელების შესაძლებლობა, როდესაც ქსელთან დაშვების ანუ გავრცელების საკითხს წყვეტს კერძო კომპანია წინასწარ, საკონკურსო პირობების ფარგლებში;
- სამაუწყებლო კონტენტის ეროვნულ დონეზე გავრცელების დაბალი ფასი - საშუალო ევროპულზე 20%-ზე ნაკლები; და ეროვნულ დონეზე არსებულ ანალოგური მაუწყებლობის ხარჯზე 40% ნაკლები;
- გავრცელების ფიქსირებული საფასური, რომელიც სალიცენზიო პირობაში ინტეგრირდა;
- 100%-ით სუბსიდირებული საქართველოს ოჯახების 15%-ზე მეტი რაოდენობა;
- ავტორიზაციის გამარტივებული ფორმა მაუწყებლობის უფლების მისაღებად;
- დაშვების პირობების ღიაობა და ტარიფების ხარჯებზე ორიენტირებულობის ვალდებულება.
- არსებული ლიცენზიანტებისთვის გამოუყენებელი ლიცენზიის ვადის შესაბამისი თანხების დაბრუნება სახელმწიფოსგან;
- დაფარვის გაზრდილი არეალი;
- გავრცელების ალტერნატივები რეგიონული სამაუწყებლო პლატფორმის სახით.



ორგანიზაცია აგრძელებს პროცესის მონიტორინგს, რადგან პროცესის საბოლოო შეფასებისთვის აუცილებელია ქსელის მდგრადობაზე და სალიცენზიო ვალდებულებების განხორციელებაზე მონიტორინგი. IDFI საბოლოო ანგარიშს 2016 წლის პირველ ნახევარში გამოაქვეყნებს.

/public/upload/IDFI/Digital/shualeduri-angarishi-23.11.pdf

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

IDFI მონაცემების გლობალური ბარომეტრის (GDB) რეგიონალური ჰაბი გახდა

28.10.2020

Covid-19 და პასუხისმგებლობის ზომები: კონსტიტუციურობის სისტემური პრობლემა

27.10.2020

IDFI-იმ ოზურგეთის მერიისა და საკრებულოს თანამშრომლებს ღია მონაცემებზე ტრენინგი ჩაუტარა

21.10.2020

IDFI-მ პროექტის „კოვიდ-19-თან დაკავშირებული სახელმწიფო ხარჯების და ადამიანის უფლებების მდგომარეობის მონიტორინგი“ პრეზენტაცია გამართა

20.10.2020
განცხადებები

არასამთავრობო ორგანიზაციები საქართველოს საგამოძიებო და უსაფრთხოების უწყებებს, ასევე აუდიტის სამსახურს „პატრიოტთა ალიანსის“ შესახებ „დოსიეს“ მიერ გასაჯაროვებულ ინფორმაციაზე ადეკვატური რეაგირებისკენ მოუწოდებენ

02.10.2020

IDFI-ს განცხადება სასამართლოს გადაწყვეტილებების ხელმისაწვდომობის თაობაზე

24.09.2020

არასამთავრობოები მოქმედი მოსამართლეების წინააღმდეგ წარმოებული სისხლის სამართლის საქმეებზე ინფორმაციის გაასაჯაროებას მოითხოვენ

11.09.2020

კოალიცია საქართველოს პარლამენტში ინიცირებულ „საერთო სასამართლოების შესახებ” საქართველოს ორგანულ კანონში შესატან ცვლილებათა კანონპროექტს ეხმიანება

08.09.2020
ბლოგპოსტები

1930-იანი წლების რეპრესიების მეხსიერება - რას და რატომ ვიხსენებთ?

13.10.2020

გასაბჭოება - საბჭოური კოლექტიური მეხსიერების პირველი საფეხური

13.10.2020

კიბერშეტევა ჯანდაცვის სამინისტროზე და რუსული კვალი

03.09.2020

გამჭვირვალე სახელმწიფო შესყიდვების რეიტინგში უკრაინის წამყვანი პოზიცია საშიშროების წინაშე დგას

02.09.2020