IDFI-ს შუალედური ანგარიში ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლასთან დაკავშირებით

სიახლეები | მედია,ინტერნეტი და ტელეკომუნიკაცია 24 ნოემბერი 2015

ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი აქვეყნებს მის შუალედურ ანგარიშს პროექტის „ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის მხარდაჭერა და მონიტორინგი საქართველოში“ პროექტის განხორციელებასთან დაკავშირებით. აღნიშნულ პროექტს IDFI ამ პროექტს ახორციელებს ფონდი „ღია საზოგადოება საქართველოს“ დაფინანსებით და მხარდაჭერით.


ორგანიზაციის შუალედური ანგარიში მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს: მომხმარებლის მხარეს არსებული მდგომარეობა - მიღწევები და გამოწვევები, სახელმწიფოს სუბსიდირებული და არასუბსიდირებული მომხმარებლებთან დაკავშირებული ინფორმაცია, საინფორმაციო კამპანიის და ციფრული საეთერო ქსელის მდგომარეობა, არაქართულენოვანი არხების და ქსელის მდგრადობის პრობლემები. შუალედური ანგარიში ასევე მოიცავს რეგიონული და ადგილობრივი ტელევიზიები და მათი საეთერო ციფრული ქსელების მდგომარეობის შეფასებას, პრობლემებს და არსებულ გამოწვევებს.


ციფრულ საეთერო მაუწყებლობაზე გადასვლის პროცესი რამდენიმე ეტაპიანი იყო ხარვეზების უკეთ დასანახად, თითოეულ დონე ცალკე მოხდა მათი შეფასება. პროექტი უდავოდ წარმატებულია და 4-წლიან პერიოდში მომზადებული რეკომენდაციებისა და წინადადებების დიდი ნაწილი განხორციელდა საქართველოს ანალოგიური მაუწყებლობიდან ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის პროცესში.


ორგანიზაციისთვის სხვადასხვა მნიშვნელოვან მიმართულებებთან ერთად, ყველაზე მნიშვნელოვანია ის, რომ საეთერო ტელემაუწყებლობის ქსელით ოპერირება დაიგეგმა და განხორციელდა იმგვარად, რომ არ მოხდა არც ერთი მაუწყებლის შეზღუდვა. სტრატეგია და არსებული პრაქტიკა დიდწილად პასუხობდა იმ რეკომენდაციებს, რომელიც ასახულია ევროკავშირის დირექტივებსა და რეკომენდაციებში, ეუთოს და ITU-ს და სხვა ორგანიზაციების რეკომენდაციებში.


პირველ რიგში, უნდა გამოიყოს ის სიკეთეები და უპირატესობები, ასევე შესაძლებლობები რაც მიიღეს უშუალოდ მაუწყებლებმა და სამაუწყებლო ქსელების ოპერატორებმა, ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის შედეგად:


- კარგად კონცენტრირებული საეთერო არხების ნაკრები საეთერო მაუწყებლობაზე დამოკიდებული ეროვნული მაუწყებლებისთვის (20 არხზე მეტი ერთ კალათში);
- კერძო და არა სახელმწიფო ქსელით სიგნალის გავრცელების შესაძლებლობა, როდესაც ქსელთან დაშვების ანუ გავრცელების საკითხს წყვეტს კერძო კომპანია წინასწარ, საკონკურსო პირობების ფარგლებში;
- სამაუწყებლო კონტენტის ეროვნულ დონეზე გავრცელების დაბალი ფასი - საშუალო ევროპულზე 20%-ზე ნაკლები; და ეროვნულ დონეზე არსებულ ანალოგური მაუწყებლობის ხარჯზე 40% ნაკლები;
- გავრცელების ფიქსირებული საფასური, რომელიც სალიცენზიო პირობაში ინტეგრირდა;
- 100%-ით სუბსიდირებული საქართველოს ოჯახების 15%-ზე მეტი რაოდენობა;
- ავტორიზაციის გამარტივებული ფორმა მაუწყებლობის უფლების მისაღებად;
- დაშვების პირობების ღიაობა და ტარიფების ხარჯებზე ორიენტირებულობის ვალდებულება.
- არსებული ლიცენზიანტებისთვის გამოუყენებელი ლიცენზიის ვადის შესაბამისი თანხების დაბრუნება სახელმწიფოსგან;
- დაფარვის გაზრდილი არეალი;
- გავრცელების ალტერნატივები რეგიონული სამაუწყებლო პლატფორმის სახით.



ორგანიზაცია აგრძელებს პროცესის მონიტორინგს, რადგან პროცესის საბოლოო შეფასებისთვის აუცილებელია ქსელის მდგრადობაზე და სალიცენზიო ვალდებულებების განხორციელებაზე მონიტორინგი. IDFI საბოლოო ანგარიშს 2016 წლის პირველ ნახევარში გამოაქვეყნებს.

/public/upload/IDFI/Digital/shualeduri-angarishi-23.11.pdf

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

საქართველოს პარლამენტმა IDFI-ის რეკომენდაციით საკანონმდებლო პროცესებში მოქალაქეთა მონაწილეობის ელექტრონული პლატფორმა შექმნა

16.10.2019

IDFI-მ ჟურნალისტებისა და პროკურორებისთვის მორიგი ტრენინგი ჩაატარა

14.10.2019

სტალინიზმი საბჭოთა სკოლებში და სკოლის მოსწავლეების საქმე

11.10.2019

მსოფლიო მმართველობის ინდიკატორები-საქართველო მსოფლიო ბანკის 2019 წლის შეფასებით

10.10.2019
განცხადებები

განცხადება სახელმწიფო ავტოპარკის ოპტიმიზაციის აუცილებლობის შესახებ

18.09.2019

იურიდიული კომიტეტის მიერ სამუშაო ჯგუფის დაკომპლექტების შეფასება

17.09.2019

კორუფციასთან ბრძოლის სასერტიფიკატო პროგრამა

15.09.2019

კოალიცია იუსტიციის უმაღლეს საბჭოში უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის კანდიდატთა შერჩევის პროცესს აფასებს

12.09.2019
ბლოგპოსტები

ღია მმართველობის პარტნიორობა - გასაღები მდგრადი განვითარების მიზნების შენელებული პროგრესის საპასუხოდ

20.09.2019

ინტერესთა შეუთავსებლობა უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეთა შერჩევის პროცესში

05.08.2019

რა საფრთხე ემუქრება გამოხატვის თავისუფლებას საქართველოში

13.05.2019

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019