IDFI-ის მოსაზრებები სემეკის კომპლექტაციასთან დაკავშირებით

სიახლეები | კვლევები | ინტერნეტი და ინოვაციები | პუბლიკაციები 7 ივნისი 2013
ავტორი: უჩა სეთური
 
 
გავრცელებული ინფორმაციით, საქართველოს პარლამენტი დაჩქარებული წესით (უკვე განხილულია მეორე მოსმენით) იხილავს ცვლილებების პაკეტს ელექტროენერგეტიკისა და ბუნებრივი გაზის შესახებ საქართველოს კანონში, რომლის ინიციატორიც არის ენერგეტიკისა და ბუნებრივი რესურსების სამინისტრო. ინიცირებული ცვლილებების მიხედვით, სემეკის კომპლექტაცია ნაცვლად პრეზიდენტისა მოხდება პრემიერ-მინისტრის მიერ. IDFI-ის მიაჩნია, რომ აღნიშნული მნიშვნელოვანი ცვლილებები არ უნდა ხორციელდებოდეს ფორსირებული გზით საზოგადოებრივი ჩართულობის გარეშე. ჩვენ ასევე ვთვლით, რომ შეთავაზებული ცვლილება შინაარსობრივად არ აღმოფხვრის სამართლებრივ რისკებს. აქედან გამომდინარე IDFI-ი აქვეყნებს  ელექტროენერგეტიკისა და ბუნებრივი გაზის შესახებ საქართველოს კანონში შესატანი ცვლილებების საკუთარ ხედვას.
 
ელექტროენერგეტიკისა და ბუნებრივი გაზის შესახებ საქართველოს კანონის  შესაბამისად, დამკვიდრებულია არასწორი პრაქტიკა. მე-6 მუხლის შესაბამისად, კომისიის წევრებს თანამდებობაზე ნიშნავს და თანამდებობიდან ათავისუფლებს საქართველოს პრეზიდენტი. ყველზე არასასურველ რეგულაციას წარმოადგენს ის გარემოება, რომ კომისიის წევრის კანდიდატურას წარადგენს კომისიის თავმჯდომარე. კომისიის წევრი შეიძლება ხელახლა დაინიშნოს ექვსწლიანი ვადით. თუ კომისიის წევრის თანამდებობა ვადაზე ადრე თავისუფლდება, პრეზიდენტი, კომისიის თავმჯდომარის წარდგინებით, ნიშნავს ახალ წევრს დარჩენილი ვადით. კომისიის მიერ გადაწყვეტილების მიღებისას კომისიის თითოეულ წევრს აქვს ერთი ხმის უფლება. წარმოდგენილი ცვლილებების მიხედვით, უნდა მოხდეს პრეზიდენტის ჩანაცვლება პრემიერ-მინისტრით, რაც უკეთესია ინსტიტუციურად (როგორც პარლამენტის მიერ არჩეული თანამდებობის პირი) ვიდრე პრეზიდენტის კომპლექტაციის წესი, თუმცა მიგვაჩნია, რომ არასწორია პრემიერ მინისტრისთვის, როგორც აღმასრულებელი უფლებამოსილების მქონე თანმდებობის პირისთვის, ერთპიროვნულად, მერეგულირებელი ორგანოს წევრის დანიშნვნის უფლებამოსილების მინიჭება. უკეთეს ალტერნატივად მიგვაჩნია მარეგულირებელი კომისიის კომპლექტაციისას გაიზარდოს საკანონმდებლო ორგანოს როლი.
სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

კეთილსინდისიერება საჯარო სამსახურში

23.06.2022

შიდა ქართლის რეგიონში, ოკუპირებული ტერიტორიების ახლოს მცხოვრები მეწარმეების ხელშეწყობა ბრენდინგის გზით

23.06.2022

პანელური განხილვები: საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის საკანონმდებლო ჩარჩოსა და პრაქტიკის გაუმჯობესება საქართველოში

16.06.2022

რეგიონული ღონისძიება: უკრაინაში რუსეთის შეჭრის გავლენა აღმოსავლეთ პარტნიორობის ქვეყნებში მოქმედ არასამთავრობო ორგანიზაციებზე

11.06.2022
განცხადებები

მიმართვა საქართველოს პრეზიდენტს სალომე ზურაბიშვილს

16.06.2022

სამოქალაქო ორგანიზაციების განცხადება 5-6 ივლისის მოვლენებში სუს-ის შესაძლო ჩართულობაზე

14.06.2022

ევროინტეგრაციის პროცესთან დაკავშირებით ქართული ოცნების ხელისუფლების დამოკიდებულება არაკონსტიტუციურია

13.06.2022

მოვუწოდებთ ხელისუფლებას გადადგას კონკრეტული ნაბიჯები კანდიდატის სტატუსის მოსაპოვებლად

10.06.2022
ბლოგპოსტები

ქართული პრესისა და ბეჭდვითი მედიის ცენზურის ისტორია

03.05.2022

9 მაისის აღნიშვნა რუსეთში

02.05.2022

ციფრული უფლებები ღია მმართველობის პარტნიორობის ფარგლებში

15.04.2022

რუსული დეზინფორმაციის ტენდენციები საქართველოში უკრაინის ომის პარალელურად

04.04.2022