შეხვედრა კერძო სექტორის წარმომადგნელებთან

სიახლეები | პუბლიკაციები | ღია მმართველობის პარტნიორობა | სტატია 18 დეკემბერი 2018

საქართველოს პარლამენტის ღია მმართველობის მუდმივმოქმედი საპარლამენტო საბჭოს ეფექტიანობისა და გამჭვირვალობის გაძლიერების და ინოვაციური ტექნოლოგიების დანერგვის ხელშემწყობი სამუშაო ჯგუფის წევრები კერძო სექტორის წარმომადგენლებს შეხვდნენ. შეხვედრის მთავარი მიზანი მათი მოსაზრებების მოსმენაა და კერძო სექტორის პარლამენტთან თანამშრომლობის გაღრმავება იყო. შეხვედრა ჩატარდა ევროკავშირის (EU) და UNDP საქართველოს მხარდაჭერითა და IDFI-სთან თანამშრომლობით. 


შეხვედრა ღია მმართველობის მუდმივმოქმედი საპარლამენტო საბჭოს თავმჯდომარემ ირინა ფრუიძემ გახსნა. მან საკანონმდებლო ღიაობის კუთხით საქართველოს მიღწევებზე და ამ მიმართულებით საქართველოს პარლამენტი სამომავლო გეგმებზე ისაუბრა.


გამოსვლაში ირინა ფრუიძემ ყურადღება გაამახვილა 2018-2019 წლების ღია პარლამენტის სამოქმედო გეგმით გათვალისწინებულ ვალდებულებებზე, რომლებიც გულისხმობს კერძო სექტორის საპარლამენტო პროცესში ჩართულობის ინსტიტუციონალიზებას.


„ჩვენი სამუშაო ჯგუფის მიზანია ხელი შეუწყოს პარლამენტის ღიაობას კერძო სექტორთან დიალოგის მეშვეობით და შექმნას ის ფორმატები, რომლებიც საჭიროა იმისათვის, რომ პარლამენტს ჰქონდეს მეტი კომუნიკაცია კერძო სექტორთან, ხოლო კერძო სექტორს ჰქონდეს შესაძლებლობა, რომ გამჭვირვალე მეთოდებით მოახდინოს ზეგავლენა საპარლამენტო პროცესებზე და გადაწყვეტილებების მიღებაზე“, – აღნიშნა ირინა ფრუიძემ.


„პარლამენტის მიერ მიღებული კანონების მნიშვნელოვანი ნაწილი დიდ გავლენას ახდენს კერძო სექტორზე და ამიტომ, ამერიკის სავაჭრო პალატის ინიციატივით, საქართველოს ღია პარლამენტის სამოქმედო გეგმაში გაჩნდა ერთ-ერთი სიახლე, რაც დაკავშირებულია კერძო სექტორთან“, – განაცხადა პარლამენტის თავმჯდომარის პირველმა მოადგილემ და გამჭვირვალობის გაძლიერების და ინოვაციური ტექნოლოგიების დანერგვის ხელშემწყობი სამუშაო ჯგუფის ხელმძღვანელმა თამარ ჩუგოშვილმა.


„ეს სიახლე ახალ არეალს ხსნის პარლამენტისთვის და ღია მმართველობის საბჭოსთვის. ღია პარლამენტის მესამე სამოქმედო გეგმაში ჩვენ გვიწერია ვალდებულება, რომ უნდა შეიქმნას დაინტერესებული პირების საერთო რეესტრი და განთავსდეს პარლამენტის ვებგვერდზე, რათა საწყის ეტაპზევე უზრუნველყოფილი იყო ამ პირების ჩართულობა საკანონმდებლო პროცესში. ეს შეხვედრა შეიძლება იყოს დასაწყისისთვის კარგი შესაძლებლობა იმისთვის, რომ ავაწყოთ ისეთი თანამშრომლობა, რომლის საშუალებითაც თქვენ უფრო აქტიურად გექნებათ ინფორმაცია და ჩვენთვისაც იქნება მეტი შესაძლებლობა გავითვალისწინოთ თქვენი მოსაზრებები სამუშაო პროცესში“, – დასძინა თამარ ჩუგოშვილმა.


სამოქმედო გეგმაში კერძო სექტორთან მიმართებაში არსებული მეორე ვალდებულება ასევე ეხება ლობისტურ ორგანიზაციებს. კერძოდ, უნდა შეიქმნას ლობისტური ორგანიზაციების რეესტრი და განთავსდეს პარლამენტის ვებგვერდზე.


შეხვედრის მონაწილეებმა საკუთარი მოსაზრებები გამოთქვეს ამ საკითხებთან დაკავშირებით. თამარ ჩუგოშვილმა კერძო სექტორის წარმომადგენლებს გააცნო კონკრეტული ნაბიჯები საპარლამენტო საქმიანობაში კერძო სექტორის ჩართულობის ინსტიტუციონალიზებასთან დაკავშირებით.


პარლამენტის ღია მმართველობის მუდმივმოქმედი საბჭოს წევრები და კერძო სექტორის წარმომადგენლები შეთანხმდნენ, რომ თანამშრომლობა გაგრძელდება და რომ შეხვედრები მომავალში სხვა საკითხებთან დაკავშირებითაც გაიმართება.

 

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

საქართველოს მიერ კორუფციის პრევენციასთან დაკავშირებით მიღებული რეკომენდაციების 70% სრულად შესრულებული არ არის

12.07.2019

საჯარო მმართველობის რეფორმის სამოქმედო გეგმა არსებულ გამოწვევებს ვერ პასუხობს

11.07.2019

რა შეიცვალა საპროკურორო საბჭოს ფუნქცია - მოვალეობებსა და დაკომპლექტების წესში?

11.07.2019

ჩართულობის მხრივ ყველაზე მაღალი ხარისხის მქონე კანონპროექტების ინიციატორი სახელმწიფო უწყებების დაჯილდოება

10.07.2019
განცხადებები

პარლამენტმა სახელმწიფო ინსპექტორის სამსახურის საგამოძიებო უფლებამოსილების ამოქმედება მეოთხედ გადაავადა

09.07.2019

არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადება 20 ივნისს განვითარებულ მოვლენებზე

21.06.2019

კოალიცია, უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის შემდგომი ეტაპებიდან, საბჭოს ორი წევრის ჩამოცილებას მოითხოვს

20.06.2019

იუსტიციის საბჭო უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების კანდიდატებთან დაკავშირებულ საჯარო ინფორმაციას არ გასცემს

19.06.2019
ბლოგპოსტები

რა საფრთხე ემუქრება გამოხატვის თავისუფლებას საქართველოში

13.05.2019

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019

საქართველოს მოსახლეობას განსხვავებული დამოკიდებულება აქვს საქართველოს პროკურატურის მიმართ

10.04.2019

მოსახლეობის ცოდნა და დამოკიდებულება უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის პროცესის მიმართ

21.02.2019