IDFI-ის განმარტება ფინანსთა მინისტრის განცხადებასთან დაკავშირებით

განცხადებები 10 ივნისი 2014

დღეს გავრცელდა საქართველოს ფინანსთა მინისტრის, ბატონ ნოდარ ხადურის, განცხადება, სადაც აღნიშნულია, რომ "შემოსავლების სამსახურის 12–მა თანამშრომელმა 12 თვეში აიღო 500 ათასი ლარი სპრემია. თვეში ეს არის 3 ათასი ლარი. ეს არის დანამატი." მისივე განცხადებით "ამ ადამინებმა, იმის მიუხედავად, რომ გასული წლის ბიუჯეტი ვერ შესრულდა, 6 მილიარდ ლარზე მეტი გადასახადი ამოიღეს სახელმწიფო ბიუჯეტში. პრემია აუცილებელი არის იმისათვის, რომ ერთ–ერთი ყველაზე მაღალი რისკიანი სამსხურია შემოსავლების სამსახური კორუფციის თვალსაზრისით. ამავე დროს ერთი რამე უნდა გავითვალისწინოთ, პრემიერმაც თქვა, რომ 12 კაცის 12 თვეზე პრემიის ჯამში გამოქვეყნებამ შეიძლება გული გაუხეთქოს ადამინს. როცა ერთ ადამინზე დავიყვანთ, პრემია საკმაოდ მოკრძალებულია."

ვინაიდან ეს არ არის პირველი შემთხვევა, როდესაც მაღალი თანამდებობის პირები შეგნებულად და მიზანმიმართულად ცდილობენ "ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის" მიერ გავრცელებული ინფორმაციის არასწორი ფორმით ინტერპრეტაციას, კიდევ ერთხელ გვინდა ხაზგასმით აღვნიშნოთ, რომ  ინსტიტუტი აქვეყნებს მონაცემებს იმ ფორმით როგორითაც იღებს მას საჯარო დაწესებულებებიდან. ამავე დროს, ინსტიტუტი აქვეყნებს როგორც ჯამურ ისე, დეტალურ მონაცემებს. ქვემოთ კიდევ ერთხელ გვინდა წარმოვადგინოთ, შემოსავლების სამსახურიდან მიღებული დოკუმენტის ასლი, სადაც ნათლად ჩანს, რომ შემოსავლების სამსახურის თანამდებობის პირები, 2013 წელს იღებდნენ პრემიებს და არა დანამატებს, აქედანვე ჩანს, რომ   ფინანსთა მინისტრის მიერ არასწორად არის გაჟღერებული საპრემიო თანხების ყოველთვიური განაწილებაც. კერძოდ, შემოსავლების სამსახურის უფროსის და მისი მოადგილეების ყოველთვიურად მიღებული პრემიის ოდენობა ძირითადად მერყეობს 4000 ლარიდან 7000 ლარამდე.

 

ჩვენ ასევე ვეთანხმებით, ბატონი ნოდარ ხადურის შეფასებას იმასთან დაკავშირებით, რომ შემოსავლების სამსახური არის ერთ-ერთი ყველაზე მაღალი კორუფციული რისკის შემცველი დაწესებულება და მისი თანამშრომლების ანაზღაურება უნდა იყოს შესაბამისი ამ რისკებისა. ამავე დროს სამსახურის საშტატო ნუსხით განსაზღვრული თანამდებობრივი სარგოები ერთ-ერთი ყველაზე დაბალია, საქართველოს საჯარო სამსახურის სივრცეში. შესაბამისად, ჩვენი აზრით, უფრო გამართლებული და რაციონალური იქნებოდა, შემოსავლების სამსახურში დასაქმებულ პირთა თანამდებობრივი სარგოების გაზრდა და არა პრემიების გაცემის არასწორი პრაქტიკის გაგრძელება. 

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

2019 წელს (იანვარი-ივლისი) დანაშაულის რიცხვი 17,23%-ით გაიზარდა

11.09.2019

საქართველოს პარლამენტმა არქივების ღიაობის შესახებ IDFI-ს საკანონდებლო წინადადება განიხილა

04.09.2019

IDFI-მ საქართველოს პარლამენტს „პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ“ კანონპროექტთან დაკავშირებით მოსაზრებები წარუდგინა

03.09.2019

2019-2020 წლების ეროვნული ანტიკორუფციული სტრატეგიისა და სამოქმედო გეგმის შემუშავების პროცესი ხარვეზებით წარიმართა

22.08.2019
განცხადებები

კოალიცია იუსტიციის უმაღლეს საბჭოში უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის კანდიდატთა შერჩევის პროცესს აფასებს

12.09.2019

საქართველოს სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციების მიმართვა საერთაშორისო თანამეგობრობას

09.09.2019

არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადება „რუსთავი 2“-ზე მიმდინარე საკადრო ცვლილებების შესახებ

20.08.2019

არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადება ნიკა გვარამიასთვის ბრალის წარდგენის შესახებ

09.08.2019
ბლოგპოსტები

ინტერესთა შეუთავსებლობა უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეთა შერჩევის პროცესში

05.08.2019

რა საფრთხე ემუქრება გამოხატვის თავისუფლებას საქართველოში

13.05.2019

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019

საქართველოს მოსახლეობას განსხვავებული დამოკიდებულება აქვს საქართველოს პროკურატურის მიმართ

10.04.2019