IDFI-ის განმარტება ფინანსთა მინისტრის განცხადებასთან დაკავშირებით

განცხადებები 10 ივნისი 2014

დღეს გავრცელდა საქართველოს ფინანსთა მინისტრის, ბატონ ნოდარ ხადურის, განცხადება, სადაც აღნიშნულია, რომ "შემოსავლების სამსახურის 12–მა თანამშრომელმა 12 თვეში აიღო 500 ათასი ლარი სპრემია. თვეში ეს არის 3 ათასი ლარი. ეს არის დანამატი." მისივე განცხადებით "ამ ადამინებმა, იმის მიუხედავად, რომ გასული წლის ბიუჯეტი ვერ შესრულდა, 6 მილიარდ ლარზე მეტი გადასახადი ამოიღეს სახელმწიფო ბიუჯეტში. პრემია აუცილებელი არის იმისათვის, რომ ერთ–ერთი ყველაზე მაღალი რისკიანი სამსხურია შემოსავლების სამსახური კორუფციის თვალსაზრისით. ამავე დროს ერთი რამე უნდა გავითვალისწინოთ, პრემიერმაც თქვა, რომ 12 კაცის 12 თვეზე პრემიის ჯამში გამოქვეყნებამ შეიძლება გული გაუხეთქოს ადამინს. როცა ერთ ადამინზე დავიყვანთ, პრემია საკმაოდ მოკრძალებულია."

ვინაიდან ეს არ არის პირველი შემთხვევა, როდესაც მაღალი თანამდებობის პირები შეგნებულად და მიზანმიმართულად ცდილობენ "ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის" მიერ გავრცელებული ინფორმაციის არასწორი ფორმით ინტერპრეტაციას, კიდევ ერთხელ გვინდა ხაზგასმით აღვნიშნოთ, რომ  ინსტიტუტი აქვეყნებს მონაცემებს იმ ფორმით როგორითაც იღებს მას საჯარო დაწესებულებებიდან. ამავე დროს, ინსტიტუტი აქვეყნებს როგორც ჯამურ ისე, დეტალურ მონაცემებს. ქვემოთ კიდევ ერთხელ გვინდა წარმოვადგინოთ, შემოსავლების სამსახურიდან მიღებული დოკუმენტის ასლი, სადაც ნათლად ჩანს, რომ შემოსავლების სამსახურის თანამდებობის პირები, 2013 წელს იღებდნენ პრემიებს და არა დანამატებს, აქედანვე ჩანს, რომ   ფინანსთა მინისტრის მიერ არასწორად არის გაჟღერებული საპრემიო თანხების ყოველთვიური განაწილებაც. კერძოდ, შემოსავლების სამსახურის უფროსის და მისი მოადგილეების ყოველთვიურად მიღებული პრემიის ოდენობა ძირითადად მერყეობს 4000 ლარიდან 7000 ლარამდე.

 

ჩვენ ასევე ვეთანხმებით, ბატონი ნოდარ ხადურის შეფასებას იმასთან დაკავშირებით, რომ შემოსავლების სამსახური არის ერთ-ერთი ყველაზე მაღალი კორუფციული რისკის შემცველი დაწესებულება და მისი თანამშრომლების ანაზღაურება უნდა იყოს შესაბამისი ამ რისკებისა. ამავე დროს სამსახურის საშტატო ნუსხით განსაზღვრული თანამდებობრივი სარგოები ერთ-ერთი ყველაზე დაბალია, საქართველოს საჯარო სამსახურის სივრცეში. შესაბამისად, ჩვენი აზრით, უფრო გამართლებული და რაციონალური იქნებოდა, შემოსავლების სამსახურში დასაქმებულ პირთა თანამდებობრივი სარგოების გაზრდა და არა პრემიების გაცემის არასწორი პრაქტიკის გაგრძელება. 

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

სამუშაო შეხვედრა საერთო სასამართლოს აქტების საჯაროობის შესახებ

17.06.2021

ტრენინგი მონაცემების გლობალური ბარომეტრის (GDB) ეროვნული მკვლევრებისთვის

14.06.2021

X მოწვევის პარლამენტმა „ინფორმაციული უსაფრთხოების შესახებ“ პრობლემური კანონპროექტი მესამე მოსმენით მიიღო

11.06.2021

IDFI-ის და საქართველოს უნივერსიტეტს შორის თანამშრომლობის მემორანდუმი გაფორმდა

11.06.2021
განცხადებები

იუსტიციის უმაღლესი საბჭო აგრძელებს მართლმსაჯულებისთვის დამაზიანებელი ნაბიჯების გადადგმას

17.06.2021

IDFI „საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის შესახებ“ საქართველოს კანონში შესატან ცვლილებებს ეხმიანება

14.06.2021

კოალიცია უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეთა კონკურსს ეხმიანება

07.06.2021

კოალიცია: საკონსტიტუციო სასამართლოს ახალი მოსამართლე ინკლუზიური პროცესით უნდა შეირჩეს

04.06.2021
ბლოგპოსტები

ფართოზოლოვანი ინფრასტრუქტურის სახელმწიფო პროგრამის საპილოტე პროექტი ოზურგეთში

13.05.2021

მოსაზრებები სამუსლიმანო საქართველოს სახელმწიფოებრივ კუთვნილებასთან დაკავშირებით

10.03.2021

1921 წლის ოკუპაცია და „პერესტროიკის“ ხანის ქართული გაზეთები

10.03.2021

საბჭოთა ოკუპაციის ნარატივი რუსეთ-საქართველოს თანამედროვე ურთიერთობების ფონზე: პოლიტიკა, მეხსიერება, იდენტობა

10.03.2021