IDFI-ის განმარტება ფინანსთა მინისტრის განცხადებასთან დაკავშირებით

განცხადებები 10 ივნისი 2014

დღეს გავრცელდა საქართველოს ფინანსთა მინისტრის, ბატონ ნოდარ ხადურის, განცხადება, სადაც აღნიშნულია, რომ "შემოსავლების სამსახურის 12–მა თანამშრომელმა 12 თვეში აიღო 500 ათასი ლარი სპრემია. თვეში ეს არის 3 ათასი ლარი. ეს არის დანამატი." მისივე განცხადებით "ამ ადამინებმა, იმის მიუხედავად, რომ გასული წლის ბიუჯეტი ვერ შესრულდა, 6 მილიარდ ლარზე მეტი გადასახადი ამოიღეს სახელმწიფო ბიუჯეტში. პრემია აუცილებელი არის იმისათვის, რომ ერთ–ერთი ყველაზე მაღალი რისკიანი სამსხურია შემოსავლების სამსახური კორუფციის თვალსაზრისით. ამავე დროს ერთი რამე უნდა გავითვალისწინოთ, პრემიერმაც თქვა, რომ 12 კაცის 12 თვეზე პრემიის ჯამში გამოქვეყნებამ შეიძლება გული გაუხეთქოს ადამინს. როცა ერთ ადამინზე დავიყვანთ, პრემია საკმაოდ მოკრძალებულია."

ვინაიდან ეს არ არის პირველი შემთხვევა, როდესაც მაღალი თანამდებობის პირები შეგნებულად და მიზანმიმართულად ცდილობენ "ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის" მიერ გავრცელებული ინფორმაციის არასწორი ფორმით ინტერპრეტაციას, კიდევ ერთხელ გვინდა ხაზგასმით აღვნიშნოთ, რომ  ინსტიტუტი აქვეყნებს მონაცემებს იმ ფორმით როგორითაც იღებს მას საჯარო დაწესებულებებიდან. ამავე დროს, ინსტიტუტი აქვეყნებს როგორც ჯამურ ისე, დეტალურ მონაცემებს. ქვემოთ კიდევ ერთხელ გვინდა წარმოვადგინოთ, შემოსავლების სამსახურიდან მიღებული დოკუმენტის ასლი, სადაც ნათლად ჩანს, რომ შემოსავლების სამსახურის თანამდებობის პირები, 2013 წელს იღებდნენ პრემიებს და არა დანამატებს, აქედანვე ჩანს, რომ   ფინანსთა მინისტრის მიერ არასწორად არის გაჟღერებული საპრემიო თანხების ყოველთვიური განაწილებაც. კერძოდ, შემოსავლების სამსახურის უფროსის და მისი მოადგილეების ყოველთვიურად მიღებული პრემიის ოდენობა ძირითადად მერყეობს 4000 ლარიდან 7000 ლარამდე.

 

ჩვენ ასევე ვეთანხმებით, ბატონი ნოდარ ხადურის შეფასებას იმასთან დაკავშირებით, რომ შემოსავლების სამსახური არის ერთ-ერთი ყველაზე მაღალი კორუფციული რისკის შემცველი დაწესებულება და მისი თანამშრომლების ანაზღაურება უნდა იყოს შესაბამისი ამ რისკებისა. ამავე დროს სამსახურის საშტატო ნუსხით განსაზღვრული თანამდებობრივი სარგოები ერთ-ერთი ყველაზე დაბალია, საქართველოს საჯარო სამსახურის სივრცეში. შესაბამისად, ჩვენი აზრით, უფრო გამართლებული და რაციონალური იქნებოდა, შემოსავლების სამსახურში დასაქმებულ პირთა თანამდებობრივი სარგოების გაზრდა და არა პრემიების გაცემის არასწორი პრაქტიკის გაგრძელება. 

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

EITI-სა და OGP-ის ურთიერთკავშირის მნიშვნელობა საქართველოსთვის

28.01.2020

საქართველოს უზენაესი სასამართლოს ინსტიტუციური და სამართლებრივი ჩარჩოს შესახებ ანგარიშის პრეზენტაცია

23.01.2020

ღია მონაცემების პლატფორმის - WWW.DATA.GOV.GE-ის განვითარების გეგმები და პერსპექტივები

21.01.2020

ჟურნალისტები და აქტივისტები დემოკრატიული მმართველობისთვის - ანალიტიკური სტატიების კონკურსის გამარჯვებულები გამოვლინდნენ

24.12.2019
განცხადებები

არასამთავრობო ორგანიზაციების მიმართვა ხელისუფლებას დაუბრუნდეს საარჩევნო სისტემის ცვლილების განხილვას

28.01.2020

არასამთავრობო ორგანიზაციების ერთობლივი განცხადება

21.01.2020

კოალიცია დამოუკიდებელი ინსპექტორის შერჩევის პროცესის მიმდინარეობას უარყოფითად აფასებს

19.01.2020

კოალიცია საპროკურორო საბჭოს მიერ გენერალური პროკურორის კანდიდატურის შერჩევის პროცესს ეხმიანება

12.01.2020
ბლოგპოსტები

გამოკითხვის ექსპერიმენტი

31.10.2019

პროკურატურის დამოუკიდებლობასთან დაკავშირებით მოსახლეობის აზრი გაყოფილია

30.10.2019

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევა: რა იცის და რა დამოკიდებულება აქვს ხალხს საქართველოში ამ პროცესის შესახებ

21.10.2019

ღია მმართველობის პარტნიორობა - გასაღები მდგრადი განვითარების მიზნების შენელებული პროგრესის საპასუხოდ

20.09.2019