სასკოლო განათლების ხარისხის შეფასების ერთ-ერთი ინდიკატორი PISA-ს შეფასებაა, რაც წარმოადგენს OECD-ის მოსწავლეთა შეფასების საერთაშორისო პროგრამას, რომელიც 15 წლის მოზარდებში ზომავს კითხვის, მათემატიკისა და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების ცოდნას და უნარებს. 2022 წლის შეფასებაში 81 ქვეყანა მონაწილეობდა, რომელთა შორის საქართველომ 65-ე ადგილი დაიკავა. 2018 წელს, ამავე რეიტინგში საქართველო 70-ე ადგილს იკავებდა, თუმცა, რეიტინგში დაწინაურების მიზეზი არა გაუმჯობესებული შედეგები, არამედ სხვა ქვეყნების დაბალი შედეგებია.
მათემატიკის კომპონენტში საქართველო 390 ქულით 60-ე ადგილს იკავებს, საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებში 66-ე, ხოლო წაკითხულის გააზრებაში კი - 67-ე ადგილს. შეფასების მიხედვით, გაუარესებულია შედეგები კითხვის და მათემატიკის კომპონენტებში და მხოლოდ ერთი ქულით გაუმჯობესდა საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებში 2018 წელს მიღებული შედეგი.
ანალიზში მიმოხილულია 10 მიზეზი, რასაც შესაძლებელია უარყოფითი გავლენა ქონდეს ქვეყანაში განათლების სისტემის განვითარებაზე:
- სიღარიბე
- სასკოლო ინფრასტრუქტურა
- მასწავლებლის კვალიფიკაცია
- სკოლის პოლიტიზირება/დამოუკიდებლობის დაბალი ხარისხი
- სკოლების დაფინანსება
- სასკოლო პროგრამა და მოსწავლეთა შეფასების სისტემა
- COVID-19 პანდემია
- მოსწავლეთა დაბალი მოსწრება
- დაბალი ინკლუზიურობა
- მშობლების ჩართულობა
/public/upload/Analysis/PIsa 2022 final.pdf
რის ხარჯზე მცირდება უმუშევრობის მაჩვენებელი?
18.10.2024