Media.Ge

IDFI მედიაში 19 მარტი 2014

 

IDFI-მ სამინისტროების მიერ საჯარო ინფორმაციის პროაქტიულად გამოქვეყნების პროცესი შეაფასა

პროაქტიული

ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტმა“ (IDFI) სამინისტროების მიერ ინფორმაციის პროაქტიულად გამოქვეყნებისა და ინფორმაციის ელექტრონულად გამოთხოვის ვალდებულების შესრულება შეაფასა. 26 თებერვალს გამართული მრგვალ მაგიდისას IDFI-ის გამგეობის თავმჯდომარემ, ლევან ავალიშვილმა განაცხადა, რომ სამინისტროებმა მთავრობის დადგენილებით გათვალისწინებული ინფორმაცია უმეტეს შემთხვევაში სრულად გამოაქვეყნეს.

პროაქტიულად (დაუყოვნებლივ) ინფორმაციის გამოქვეყნება და საჯარო ინფორმაციის ელექტრონულად გაცემა მთავრობის მმართველობის სფეროში მოქმედ ადმინისტრაციულ ორგანოებს მთავრობის დადგენილებით დაევალათ. მათ 2013 წლის 31 დეკემბრამდე უნდა გამოექვეყნებინათ 2013 წლის 1 იანვრიდან არსებული ინფორმაცია. დადგენილება მთავრობამ „ღია მმართველობის პარტნიორობის“ (OGP) ფარგლებში შემუშავებული სამოქმედი გეგმის თანახმად მიიღო. 

IDFI-ის მიერ ჩატარებული მონიტორინგიდან ირკვევა, რომ პროაქტიულად ინფორმაციის გამოქვეყნების 100 პროცენტიანი შედეგი აჩვენეს იუსტიციის, სპორტისა და ახალგაზრდულ საქმეთა, განათლებისა და მეცნიერების, ენერგეტიკის, რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის და შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროებმა. შედარებით ნაკლები 95.7 პროცენტი მიიღეს სასჯელაღსრულების და პრობაციის, ფინანსთა, გარემოსა და ბუნებრივი დაცვის სამინისტროებმა. სიის ბოლოს 67,4 პროცენტით საგარეო საქმეთა სამინისტროა.

ლევან ავალიშვილი ამბობს, რომ იმ სამინისტროებმა, მაგალითად ლტოლვითა სამინისტრო, რომლებსაც ჯერ კიდევ იანვარში ეს ვალდებულება არ ჰქონდათ შესრულებული, დაასრულეს ვებ გვერდის განახლება და ინფორმაციის დიდი ნაწილი გამოაქვყენეს.

იმ ინფორმაციებს შორის, რომელსაც სამინისტროები ყველაზე ნაკლებად აქვეყნებენ, დასახელდა  სახელმწიფო ქონების გასხვისება, რეკლამის განთავსებაზე გაწეული ხარჯები, განცხადებების შესახებ ზოგადი სტატისტიკა, ფონდებიდან გამოყოფილი თანხები, სამივლინებო ხარჯები, სარგოები, დანამატები და პრემიები, ვაკანტური პოზიციები და კონკურსის შედეგები.

ლევან ავალიშვილმა დეტალურად მიმოიხილა ის განსხვავებული მიდგომები, რაც სამინისტროებს ინფორმაციის პროაქტიულად გამოქვეყნებისას აქვთ. მისი თქმით, იმისათვის, რომ მოქალაქემ სრულყოფილად მიიღოს ინფორმაცია და უწყების გამჭვირვალობაც უზრუნველოფილი იყოს, ინფორმაციის გამოქვეყნების ერთნაირი სტანდარტი უნდა არსებობდეს.

იხილეთ ბმული

მთავრობის ამავე დადგენილებით, ადმინისტრაციულ ორგანოებს ინფორმაციის პროაქტიულად გამოქვეყნებასთან ერთად ინფორმაციის ელექტრონულად გამოთხოვის სერვისის დანერგვაც დაევალათ.

IDFI-ის დირექტორის გიორგი კლდიაშვილის განცხადებით, სამინისტროებმა ინფორმაციის ელექტრონულად გაცემის განსხვევებული მიდგომები შეიმუშავეს. მის მიერ ჩატარებული მონიტორინგიდან ირკვევა, რომ სამინისტროების 29 პროცენტი მოქალაქეს ელექტრონულად ინფორმაციის გამოთხოვის საშუალებად მოქალქის პორტალს, My.gov.ge-ს სთავაზობს, ამდენივე რაოდენობის სამინისტროს უშუალოდ ვებ გვერდზე აქვს განთავსებული სპეციალური ველები, რომლის შევსების შემდეგ შესაძლებელია ინფორმაციის მიღება. ორივე სერვისი ერთად სამინისტროების მხოლოდ 6 პროცენტს აქვს დანერგილი. 18 პროცენტი ელექტრონულად ინფორმაციას იმ შემთხვევაში გასცემს, თუ მოქალაქე მითითებულ მეილზე გააგზავნის წერილს. სამინისტროების ასევე 18 პროცენტს კი საერთოდ არ აქვს მითითებული, თუ საიდან არის შესაძლებელი ინფორმაციის ელექტრონულად მოთხოვნა შესაძლებელი.

გიორგი კლდიაშვილის თქმით, ისევე როგორც პროაქტიული ინფორმაციის გამოქვეყნებისას, ინფორმაციის გამოთხოვის დროსაც ერთგვარი მიდგომა უნდა არსებობდეს. ყველა უწყება უნდა აგზავნიდეს ინფორმაციის გამოთხოვის მიზნით ელექტრონულად გაგზავნილი წერილის მიღების დასტურს.

26 თებერვალს მრგვალი მაგიდა, რომელშიც სამინისტროების საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პაუსხისმგებელი პირები ესწრებოდნენ, შეერთებული შტატების საერთაშორისო განვითარების სააგენტოს USAID, დემოკრატიული მმართველობის პროგრამა საქართველოში (G-3) მხარდაჭერით გაიმართა

იხილეთ ბმული

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

IDFI-მ მონაწილეობა მიიღო ჩეხეთში გამართულ საერთაშორისო კონფერენციაში “საბჭოთა და რუსული დივერსია ევროპის წინააღმდეგ”

18.11.2024

2024 წლის საპარლამენტო არჩევნებმა საქართველოში ავტოკრატიული ტენდენციები გაამყარა - V-Dem institute-ის შეფასება

13.11.2024

სასამართლოს აქტების პროაქტიული გამოქვეყნება: კანონმდებლობა და პრაქტიკა

04.11.2024

სტატუსმეტრი 2.0 - როგორ მიდის საქართველო ევროკავშირის 9 ნაბიჯის შესრულებისკენ

01.11.2024
განცხადებები

სტრასბურგის სასამართლომ განსხვავებული აზრის მქონე მოსამართლის სასამართლო სისტემიდან განდევნა დაადასტურა

11.11.2024

მოვუწოდებთ პროკურატურას არჩევნების გაყალბება გამოიძიოს და არა დამკვირვებელი ორგანიზაციების საქმიანობა

06.11.2024

სასამართლო ხელისუფლებამ სისტემურ საარჩევნო დარღვევებზე თვალი არ უნდა დახუჭოს

05.11.2024

სამართლებრივი ბრძოლა რუსული კანონის წინააღმდეგ სტრასბურგში გაგრძელდება

17.10.2024
ბლოგპოსტები

ინტერმუნიციპალური საქმიანობის გაძლიერება საქართველოში

21.10.2024

საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების პრევენციის ინსტიტუციური მექანიზმები

21.10.2024

კრიპტოვალუტის საქართველოს ფინანსურ სისტემაში ინტეგრირების გამოწვევები და სტრატეგიული მიდგომა ბლოკჩეინისა და უძრავი ქონების მიმართ კორუფციის წინააღმდეგ საბრძოლველად

21.10.2024

ქართული ენის არცოდნა, როგორც გამოწვევა პოლიტიკურ პროცესებში ეთნიკური უმცირესობების ჩართულობის თვალსაზრისით

21.10.2024