მედია.Ge

IDFI მედიაში 25 თებერვალი 2013
14 თებერვალი, 2013 - 12:20

საჯარო დაწესებულებების ელექტრონული კომუნიკაცია მოქალაქესთან დახვეწას საჭიროებს -IDFI

 
IDFI

კომუნიკაცია ხელისუფლებასა და მოქალაქეს შორის, როგორც ვებ-გვერდებზე ასევე სოციალურ ქსელებში, ცალმხრივი ხასიათისაა - ნათქვამია “ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის” (IDFI) მიერ მომზადებულ კვლევაში, რომელიც სამთავრობო დაწესებულებების ელექტრონული კომუნიკაციის სტრატეგიას ეხება.

კვლევა მომზადდა პროექტის „ელ-ჩართულობის განვითარება საქართველოში“ ფარგლებში და ემყარება „ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის“ მიერ საჯარო დაწესებულებებიდან მოთხოვნილი ინფორმაციის ანალიზს.

IDFI-მ გაუგზავნა კითხვები  24 ცენტრალურ საჯარო დაწესებულებას: პრეზიდენტის ადმინისტრაციას, მთავრობის კანცელარიას, ქალაქ თბილისის მერიას, სახელმწიფო აუდიტის სამსახურს, ცენტრალურ საარჩევნო კომისიას, ყველა სამინისტროსა და სახელმწიფო მინისტრების აპარატებს (გარდა დასაქმების საკითხებში სახელმწიფო მინისტრის აპარატისა).

ამ უწყებებს მოთხოვეს შემდეგი საჯარო ინფორმაცია:

1.   საზოგადოებასთან ურთიერთობის მოქმედი სამოქმედო გეგმა. 2. საჯარო დაწესებულების ოფიციალურ ვებ-გვერდზე 2011 წელს შემოსული მომხმარებლის რაოდენობა. 3. საჯარო დაწესებულების ოფიციალურ ვებ-გვერდზე 2012 წლის 1 იანვრიდან დღემდე შემოსული მომხმარებლის რაოდენობა. 4. საჯარო დაწესებულების ოფიციალურ ელ-ფოსტაზე 2011 წელს შემოსული შეკითხვების რაოდენობა. 5. საჯარო დაწესებულების ოფიციალურ ელ-ფოსტაზე 2012 წლის 1 იანვრიდან დღემდე შემოსული შეკითხვების რაოდენობა. 6. საჯარო დაწესებულების ოფიციალურ ვებ-გვერდზე არსებული საკონტაქტო ფორმით 2011 წელს შემოსული კითხვების რაოდენობა. 7. საჯარო დაწესებულების სამინისტროს ოფიციალურ ვებ-გვერდზე არსებული საკონტაქტო ფორმით 2012 წლის 1 იანვრიდან დღემდე შემოსული კითხვების რაოდენობა. 8. საჯარო დაწესებულების მიერ საკუთარი ოფიციალური ელ-ფოსტით 2011 წელს მოქალაქეთა შეკითხვებზე გაცემული პასუხების რაოდენობა. 9. საჯარო დაწესებულების მიერ საკუთარი ოფიციალური ელ-ფოსტით 2012 წლის 1 იანვრიდან დღემდე მოქალაქეთა შეკითხვებზე გაცემული პასუხების რაოდენობა.

კვლევის მიხედვით აღმოჩნდა, რომ “საჯარო დაწესებულებების მხრიდან სათანადო  ყურადღება  არ ეთმობა ვებ-გვერდებზე არსებულ საკომუნიკაციო საშუალებებს, უმეტეს შემთხვევებში არ ხდება ელ-ფოსტითა და ვებ-გვერდზე ინტეგრირებული მიწერის ფუნქციით საჯარო დაწესებულებებში შესული წერილების აღრიცხვა, სამთავრობო უწყებები ხშირად არც მათი ვებ-გვერდების მომხმარებელთა რაოდენობით ინტერესდებიან. საჯარო დაწესებულებების უმეტესობას არ აქვს შემუშავებული საზოგადოებასთან ურთიერთობის სტრატეგიული გეგმა”.

IDFI აგრეთვე აღნიშნავს, რომ “გამოიკვეთა დადებითი ტენდენციაც, სამთავრობო უწყებების პასუხებიდან ჩანს, რომ სახელმწიფო სტრუქტურებისთვის თანდათან პრიორიტეტული ხდება მოქალაქეებთან კომუნიკაციის დახვეწა და გაუმჯობესება”.

კვლევის სრული ვერსია და რეკომენდაციები შეგიძლიათ იხილოთ აქ

იხილეთ ბმული

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

ღია მმართველობის პარტნიორობა - გასაღები მდგრადი განვითარების მიზნების შენელებული პროგრესის საპასუხოდ

20.09.2019

გაეროს მდგრადი განვითარების მიზნების (SDGs) ინტეგრაცია საქართველოს ეროვნულ საჯარო პოლიტიკის სისტემაში

20.09.2019

კორუფციასთან ბრძოლის სასერტიფიკატო პროგრამა

15.09.2019

2019 წელს (იანვარი-ივლისი) დანაშაულის რიცხვი 17,23%-ით გაიზარდა

11.09.2019
განცხადებები

განცხადება სახელმწიფო ავტოპარკის ოპტიმიზაციის აუცილებლობის შესახებ

18.09.2019

იურიდიული კომიტეტის მიერ სამუშაო ჯგუფის დაკომპლექტების შეფასება

17.09.2019

კორუფციასთან ბრძოლის სასერტიფიკატო პროგრამა

15.09.2019

კოალიცია იუსტიციის უმაღლეს საბჭოში უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის კანდიდატთა შერჩევის პროცესს აფასებს

12.09.2019
ბლოგპოსტები

ღია მმართველობის პარტნიორობა - გასაღები მდგრადი განვითარების მიზნების შენელებული პროგრესის საპასუხოდ

20.09.2019

ინტერესთა შეუთავსებლობა უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეთა შერჩევის პროცესში

05.08.2019

რა საფრთხე ემუქრება გამოხატვის თავისუფლებას საქართველოში

13.05.2019

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019