განცხადება სახელმწიფო ავტოპარკის ოპტიმიზაციის აუცილებლობის შესახებ

განცხადებები 18 სექტემბერი 2019

 

ააიპ "ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი" (IDFI) წლების განმავლობაში აქტიურად აკვირდება საქართველოს ბიუროკრატიული სისტემის გამოწვევებს. ბიუროკრატიული ხარჯების ოპტიმიზაციის თვალსაზრისით, ნებისმიერი ხელისუფლების მნიშვნელოვანი გამოწვევაა სახელმწიფო მფლობელობაში არსებული სატრანსპორტო საშუალებების რაციონალური განკარგვა, რადგან სახელმწიფო ავტოპარკის პერიოდული განახლება და შენახვა მნიშვნელოვან დანახარჯებთანაა დაკავშირებული.


ჯერ კიდევ, 2017 წელს IDFI-ს კვლევის - ბიუროკრატიული სისტემის გამოწვევები საქართველოში (2011-2016), ფარგლებში ნათლად გამოჩნდა რომ, სახელმწიფო ავტოპარკის ოპტიმიზაციის პროცესი მნიშვნელოვანი შეფერხებებით მიმდინარეობდა. ამასთან, მიუხედავად საწვავის მოხმარებაზე კონტროლის სხვადასხვა მექანიზმების დანერგვისა, კვლავ მნიშვნელოვან გამოწვევად რჩებოდა სამსახურეობრივი ავტომობილების არამიზნობრივი გამოყენების კონტროლის სისუსტეები. ასევე, 2019 წელს IDFI-ს მიერ გამოქვეყნებულ კვლევაში გუბერნატორების ადმინისტრაციების ავტოპარკი და საწვავის ხარჯები (2017-2018), წარმოდგენილი გუბერნატორების ადმინისტრაციების ბიუროკრატიული აპარატის ავტოპარკის მასშტაბი, არაეკონომიური მაღალი გამავლობის და ძვირადღირებული მოდელების მაჩვენებლები და საწვავის მოხმარების არსებული მაჩვენებლები, ცალსახად ოპტიმიზაციის და კონტროლის მექანიზმების გამკაცრების აუცილებლობაზე მიუთითებდა.


2019 წლის 13 სექტემბერს სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა გამოაქვეყნა, სახელმწიფო ავტოპარკის მართვისა და რეგულირების საკითხების უწყებათაშორისი სისტემური შესაბამისობის აუდიტის ანგარიში, სადაც წარმოდგენილია ჯამში 34 უწყების 2017 წლის მონაცემები. აუდიტის სამსახურის მიერ საჯარო დაწესებულებებში დაცულ დოკუმენტაციაზე შეუზღუდავი წვდომის გათვალისწინებით, კიდევ უფრო მძაფრად გამოჩნდა სახელმწიფო ავტოპარკის განკარგვასთან დაკავშირებით არსებული პრობლემები, რომელიც უკავშირდება ავტოპარკის ოპტიმიზაციის თუ მათი შესყიდვების პროცესს, საწვავის ხარჯვას და სხვა.


IDFI მიესალმება სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის მიერ მსგავსი მასშტაბური აუდიტის განხორციელებას, რომელიც მნიშვნელოვნად უწყობს ხელს სისტემური ნაკლოვანებების გამოაშკარავებას. ინსტიტუტი იზიარებს აუდიტის ანგარიშში წარმოდგენილი რეკომენდაციების სულისკვეთებას, რომელიც ითვალისწინებს სახელმწიფო ავტოპარკზე გასაწევი ხარჯების შემცირების მიზნით, სახელმწიფო კომისიის საქმიანობის ეფექტიანობის ზრდას, ავტომობილების გამოყენებისა და საწვავის მოხმარების კონტროლის მექანიზმების გამკაცრებას და სხვა. აღსანიშნავია, რომ სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის მიერ შეთავაზებული რეკომენდაციები მთელ რიგ შემთხვევაში თანხვედრაშია IDFI-ს რეკომენდაციებთან, კერძოდ სატელიტური (GPS) ან სხვა სახის ელექტრონული კონტროლის სისტემის დანერგვასთან, „ჩიპების“ მონიტორინგთან და სხვა საკითხებთან.


IDFI მოუწოდებს საქართველოს პარლამენტს, სახელმწიფო აუდიტის ანგარიშსა და ინსტიტუტის კვლევებში სახელმწიფო ავტოპარკის განკარგვასთან დაკავშირებით გამოვლენილ სისტემურ ნაკლოვანებებზე განახორციელოს საპარლამენტო კონტროლი და არსებული რეკომენდაციების შესრულების მიზნით უზრუნველყოს არსებული საკანონმდებლო ჩარჩოს გაუმჯობესება. მათ შორის, მნიშვნელოვანია დაიწყოს მსჯელობა, სახელმწიფო ავტოპარკის ცენტრალიზებული სერვისის ჩამოყალიბების შესახებ, რომლის მართვაშიც მოექცევა ყველა სახელმწიფო ავტომანქანა.

 

 

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

საქართველოს პარლამენტმა საქართველოს ღია პარლამენტის 2021-2022 წლების სამოქმედო გეგმა დაამტკიცა

27.07.2021

სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციების მხარდაჭერა ციფრულ არქივირებაში: ყოფილი საბჭოთა ქვეყნების - ბელარუსის, საქართველოსა და უკრაინის სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციების გამოცდილება

27.07.2021

Covid-19-თან დაკავშირებული გამარტივებული შესყიდვები 2021

26.07.2021

გამოფენა „საბჭოთა კავშირში რეპრესირებული ქალები“ დედაენის ბაღში

23.07.2021
განცხადებები

ქართული ოცნების გადაწყვეტილება საფრთხეს უქმნის საქართველოს სტაბილურობას და მომავალს

28.07.2021

მოვუწოდებთ ყველა საჯარო პირს შეწყვიტოს საზოგადოებაში მტრული განწყობების გაღვივება და მედიის დისკრედიტაცია

23.07.2021

სამოქალაქო ორგანიზაციებისა და მედიასაშუალებების წერილი შარლ მიშელს

19.07.2021

IDFI საქართველოს პრემიერ-მინისტრისა და შინაგან საქმეთა მინისტრის გადადგომის მოთხოვნას ეხმიანება

12.07.2021
ბლოგპოსტები

ფართოზოლოვანი ინფრასტრუქტურის სახელმწიფო პროგრამის საპილოტე პროექტი ოზურგეთში

13.05.2021

მოსაზრებები სამუსლიმანო საქართველოს სახელმწიფოებრივ კუთვნილებასთან დაკავშირებით

10.03.2021

1921 წლის ოკუპაცია და „პერესტროიკის“ ხანის ქართული გაზეთები

10.03.2021

საბჭოთა ოკუპაციის ნარატივი რუსეთ-საქართველოს თანამედროვე ურთიერთობების ფონზე: პოლიტიკა, მეხსიერება, იდენტობა

10.03.2021