IDFI-ის რეკომენდაციები ახალ ანტიკორუფციულ სტრატეგიასა და 2019-2020 წლების სამოქმედო გეგმასთან დაკავშირებით

სიახლეები | კარგი მმართველობა | პუბლიკაციები | პოლიტიკის დოკუმენტები 13 მაისი 2019

IDFI მიესალმება კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლის უწყებათაშორისი საკოორდინაციო საბჭოს სამდივნოს მიერ ახალი ანტიკორუფციული სტრატეგიისა და 2019-2020 წლების სამოქმედო გეგმის შემუშავების დაწყებას და იმედოვნებს, რომ ახალი სამოქმედო გეგმა კორუფციის პრევენციის მიმართულებით ყველა მნიშვნელოვან ამოცანას გაითვალისწინებს.


საქართველოს კორუფციასთან ბრძოლის პრაქტიკის ანალიზი ცხადყოფს, რომ კორუფციასთან მებრძოლ არსებულ უწყებებში მათი დამოუკიდებლობის საკითხია ყველაზე პრობლემური. არსებული ანტიკორუფციული სისტემის ხარვეზების შესახებ IDFI უკვე დიდი ხანია საუბრობს სხვადასხვა ფორმატში.


როგორც წინა, ისე მოქმედი ხელისუფლების პირობებში „ელიტური კორუფციის“ შემთხვევების გამოუძიებლობა ნათლად მიუთითებს იმაზე, რომ აუცილებელია არსებული სისტემის რეფორმირება, რადგან ის ვერ ახდენს მაღალი დონის კორუფციის შემთხვევებზე ეფექტურ რეაგირებას, რაც საზოგადოებაში აჩენს შეკითხვებს და ნეგატიურად აისახება საჯარო დაწესებულებების მიმართ საზოგადოების ნდობაზე. მეტიც, შესაძლო სამოხელეო დანაშაულის გამოუძიებელი შემთხვევები უფრო მეტად ახალისებს სამოხელეო დანაშაულს და ზიანს აყენებს ქვეყნის დემოკრატიულ განვითარებას.


აქედან გამომდინარე, IDFI აუცილებლად მიიჩნევს ახალი ანტიკორუფციული სტრატეგიითა და სამოქმედო გეგმით ისეთი დამოუკიდებელი ანტიკორუფციული სამსახურის შექმნის გათვალისწინებს, რომელსაც ექნება საზოგადოების ნდობა, დამოუკიდებლობის მაღალი ხარისხი და შესაბამისი კვალიფიკაცია იმისათვის, რომ გამოიძიოს მაღალი დონის კორუფციის შემთხვევები და პასუხი გასცეს საზოგადოებაში დაგროვილ ლეგიტიმურ შეკითხვებს.


აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ წინა სამოქმედო გეგმის შესრულების შეფასების ანგარიში არ იძლევა გეგმით გათვალისწინებული მიზნებისა და ამოცანების მიღწევის დონის განსაზღვრის შესაძლებლობას, რადგან ანგარიშს აკლია შეფასების კომპონენტი და მხოლოდ ცალკეული ღონისძიებების შესრულების მონიტორინგს წარმოადგენს. წინა სამოქმედო გეგმის შესრულების ბუნდოვანება ართულებს ახალ სამოქმედო გეგმაში გასათვალისწინებელი მიზნებისა და ამოცანების განსაზღვრას. აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ წლის პირველი კვარტლის მიწურულს ანტიკორუფციული საბჭოს სამდივნოს ჯერ არ წარმოუდგენია ახალი სამოქმედო გეგმის სამუშაო ვერსია და ის ამოცანები და ღონისძიებები, რომელთა შეტანას გეგმავს ახალ სამოქმედო გეგმაში. შესაბამისად, IDFI ეყრდნობა ორგანიზაციის ხელთ არსებულ ინფორმაციასა და საერთაშორისო ორგანიზაციების შეფასებებს ანტიკორუფციული სამოქმედო გეგმით გათვალისწინებულ მიმართულებებში კორუფციის კუთხით არსებული მდგომარეობის შესახებ.


ზოგადი კომენტარის სახით უნდა აღინიშნოს, რომ წინა სამოქმედო გეგმა მხოლოდ ერთეულ მნიშვნელოვან ღონისძიებებს ითვალისწინებდა და გადატვირთული იყო მრავალი ტექნიკური და უმნიშვნელო ღონისძიებებითა და აქტივობებით. სამოქმედო გეგმაში ახალი ქვეთავი და ღონისძიება ძალიან მცირე რაოდენობით გვხვდებოდა და ძირითადად წინა სამოქმედო გეგმის კომპონენტები იყო გადმოტანილი. გარდა ამისა, წინა სამოქმედო გეგმაში გათვალისწინებული ამოცანები ხშირ შემთხვევაში ძალიან ზოგადი ან ზედმეტად კონკრეტული იყო, ხოლო ინდიკატორები არ აკმაყოფილებდა “SMART” კრიტერიუმებს, რის გამოც, მათზე დაყრდნობით სამოქმედო გეგმის შესრულების შეფასება შეუძლებელია. აგრეთვე, მიუხედავად OECD-ACN-ის რეკომენდაციისა, წინა სამოქმედო გეგმა გავლენის შეფასების ინდიკატორებს არ ითვალისწინებდა. შესაბამისად, წინა სამოქმედო გეგმასთან დაკავშირებით არსებული ხარვეზების აღმოფხვრის მიზნით, ახალ სამოქმედო გეგმასთან დაკავშირებით IDFI-ის ზოგადი რეკომენდაციებია, რომ:


1. სტრატეგიის და სამოქმედო გეგმის თითოეული თავისთვის მომზადდეს სიტუაციის ანალიზი, რომელზე დაყრდნობით განისაზღვრება პრობლემები/გამოწვევები და შესაბამისი ამოცანები;


2. სამოქმედო გეგმის ამოცანების განსაზღვრისას ყურადღება მიექცეს ისეთ კრიტერიუმებს, როგორიცაა მნიშვნელოვნობა, გაზომვადობა, საკმარისად კონკრეტულობა და რელევანტურობა;


3. სამოქმედო გეგმით გათვალისწინებული იქნეს გავლენის და ამოცანის ინდიკატორები, რომლებიც დააკმაყოფილებენ ““SMART” ” კრიტერიუმებს.

 

გარდა აღნიშნული ზოგადი რეკომენდაციებისა, IDFI ანტიკორუფციული საბჭოს სამდივნოს სთავაზობს კონკრეტულ ამოცანებსა და ღონისძიებებს ახალ ანტიკორუფციული სტრატეგიისა და 2019-2020 წლების სამოქმედო გეგმაში გათვალისწინების მიზნით.

 

 

/public/upload/IDFI_2019/General/IDFI_proposals_for_Anti_Corruption Action_Plan_GEO.pdf

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

ფარული მიყურადების რეგულირება და პრაქტიკა საქართველოში: 2017-2019

24.05.2019

სატელეფონო მიყურადების მონაცემები საქართველოში

24.05.2019

ფარული საგამოძიებო მოქმედებების სტატისტიკა საქართველოში: 2015-2018

23.05.2019

2018 წელს საქართველოში დემოკრატიის ხარისხის განვითარება შეფერხდა

17.05.2019
განცხადებები

არასამთავრობოები პოლიტიკურ პარტიებს კონსტრუქციულობისკენ მოუწოდებენ

17.05.2019

კოალიციის განცხადება საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარეს

14.05.2019

კოალიცია უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეთა წარდგენისა და არჩევის ახალ წესს აფასებს

10.05.2019

აჭარის ტელევიზიისა და რადიოს დირექტორის იმპიჩმენტის საკითხს არასამთავრობო ორგანიზაციები ეხმიანებიან

12.04.2019
ბლოგპოსტები

რა საფრთხე ემუქრება გამოხატვის თავისუფლებას საქართველოში

13.05.2019

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019

საქართველოს მოსახლეობას განსხვავებული დამოკიდებულება აქვს საქართველოს პროკურატურის მიმართ

10.04.2019

მოსახლეობის ცოდნა და დამოკიდებულება უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის პროცესის მიმართ

21.02.2019