პროექტის - ელექტრონული ჩართულობის განვითარება საქართველოში - საბოლოო ანგარიში

სიახლეები | კარგი მმართველობა | მედია,ინტერნეტი და ტელეკომუნიკაცია | პუბლიკაციები | ანგარიში 1 ივლისი 2013

პროექტის - ელექტრონული ჩართულობის განვითარება საქართველოში - საბოლოო ანგარიში

2012 წლის 1 ივლისიდან „ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი“ (IDFI) „პოსტსაბჭოთა კვლევების ცენტრთან“ (CPSS) ერთად, შეერთებული შტატების საერთაშორისო განვითარების სააგენტოს (USAID) „აღმოსავლეთ-დასავლეთის მართვის ინსტიტუტის“ (EWMI) პროგრამის - „საჯარო პოლიტიკის ადვოკატირების და სამოქალაქო საზოგადოების განვითარება საქართველოში“ (G-PAC) - ფარგლებში არსებული გრანტის „პარტნიორობა ცვლილებისთვის“ დაფინანსებით ახორციელებდა პროექტს „ელექტრონული ჩართულობის განვითარება საქართველოში“.

პროექტის მიზანი გახლდათ ელექტრონული მმართველობისა და ელექტრონული მონაწილეობის საერთაშორისო მაგალითების კვლევა-ანალიზის საფუძველზე, საქართველოში თანამედროვე ელ-კომუნიკაციის განვითარების ხელშესაწყობად, ქართული საზოგადოებისთვის პოლიტიკურ დაგეგმვაში მათი ჩართულობის დონის ასამაღლებლად საჭირო საშუალებების გაცნობა და სამთავრობო/სამოქალაქო პლატფორმების დანერგვა-დახვეწის გზების ძიება.

საქართველოში ელექტრონული კომუნიკაციის განსავითარებლად მნიშვნელოვანი ცვლილებებისა და ქმედითი ნაბიჯების გადადგმაა საჭირო ხელისუფლების მხრიდან. პოლიტიკურ მზაობასთან ერთად საკვანძოა ამ მიმართულებით ინფორმაციული და აქტიური მოქალაქეების სიჭარბეც, რადგან ინტერაქცია ორმხრივი პროცესია და ორივე მხარის ძალისხმევას საჭიროებს. პროექტის - „ელექტრონული ჩართულობის განვითარება საქართველოში“ - ელ-დემოკრატიისა და ელ-მონაწილეობის სხვადასხვა ასპექტი იქნა შესწავლილი. გაანალიზდა იმ ქვეყნების მაგალითებიც, რომლებსაც სერიოზული მიღწევები აქვთ თანამედროვე ტექნოლოგიების დახმარებით მოქალაქეებსა და მთავრობას შორის ეფექტური საკომუნიკაციო არხების დანერგვაში. წარმოგიდგენთ გამოვლენილი ტენდენციების საფუძველზე შემუშავებულ წინადადებებს, რომლებიც სასარგებლო შეიძლება აღმოჩნდეს საქართველოში ელექტრონული სერვისების დამკვიდრების პროცესში.

პირველ რიგში, მთავრობამ და საჯარო დაწესებულებებმა უნდა შექმნან საზოგადოებასთან ურთიერთობის სრულყოფილი და რამდენიმე წელზე გათვლილი სამოქმედო გეგმა, წინასწარ განსაზღვროს პრიორიტეტები, მიზნების მისაღწევად დაგეგმოს ცალკეული აქტივობები;

საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურში მკვეთრად გაიმიჯნოს მათში დასაქმებულთა უფლებამოსილებები და განისაზღვროს ვის კომპეტენციაში იქნება ცალკეული საკომუნიკაციო მექანიზმების (ვებ-გვერდი, სოციალური ქსელები, საჯარო ინფორმაცია, ელექტრონული სერვისები, პეტიციები და ა.შ) ზედამხედველობა და მონიტორინგი;

წერილობითი კორესპონდენციის მსგავსად, ოფიციალური სახე მიეცეს ელ-ფოსტასა და საკონტაქტო ფორმის მეშვეობით მიღებულ კითხვებსა და გზავნილებს. სასურველია გაკეთდეს მათი საჯარო რეესტრი ოფიციალური დოკუმენტების რეესტრის მსგავსად;

მუდმივად აღირიცხებოდეს საჯარო დაწესებულებაში სხვადასხვა გზით (ტელეფონი, ელ-ფოსტა, სოციალური ქსელი, კითხვარის ფორმა და ა.შ.) შესული კითხვები, წინადადებები, კომენტარები და მათზე საპასუხოდ გაგზავნილი პასუხები. განისაზღვროს მოქალაქეებისთვის უკუკავშირის უზრუნველყოფის ზუსტი ვადები, ფორმები;

პოლიტიკური პროცესებსა და დაგეგმვაში მოქალაქეების მეტი ჩართულობის უზრუნველსაყოფად დაინერგოს მრავალფეროვანი და ინტერაქციაზე ორიენტირებული სერვისები - ბლოგი, ფორუმი, პეტიცია, კენჭისყრა, საჯარო კონსულტაციები - რომელთა დახმარებითაც შესაძლებელი იქნება ახალი პოლიტიკის თუ დოკუმენტის შემუშავების პროცესში რიგითი მოქალაქეების აქტიური მონაწილეობა;

ელ-სერვისების დანერგვასთან ერთად, მუდმივად მიმდინარეობდეს ინოვაციური აპლიკაციების ტექნიკური გამართულობის შემოწმება, გაუმჯობესება და მონიტორინგი. მომსახურების გასაუმჯობესებლად თითეულმა საჯარო დაწესებულებამ მიიღოს რჩევები მოქალაქეებისა და საკითხის სპეციალისტებისგან. იყოს მზად სამოქალაქო სექტორთან თანამშრომლობისა და მათთვის უკუკავშირის ოპერატიულად მიწოდებისთვის. ამისთვის კი შეიქმნას სპეციალური მექანიზმები და საკომუნიკაციო არხები - აზრის გამოკითხვის ფორმები ვებ-გვერდზე, შეხვედრების, დისკუსიები, საჯარო განხილვები და ა.შ;

ხელისუფლებამ მოქალაქეების მობილიზებისა და მათი აქტიურობის წასახალისებლად აწარმოოს ეფექტური საინფორმაციო კამპანია და საზოგადოების ფართო სეგმენტს მიაწოდოს ინფორამცია მათ ხელთ არსებული ბერკეტებისა და უფლებების შესახებ;

მთავრობამ სასწრაფოდ უნდა შეიმუშავოს, დაამტკიცოს და ტექნიკური იმპლემენტაცია მოახდინოსმოქალაქის პლატფორმის- ichange.ge - კონცეფციის, რომლის ინიცირების ვალდებულება მას 2013 წლისთვის აქვს აღებული;

აუცილებლად უნდა შეიქმნას სამუშაო ჯგუფი მთავრობის კანცელარიაში, რომლის მთავარი კომპეტენცია მოქალაქეებთან ეფექტური კომუნიკაციის (მათ შორის ელექტრონული) დამყარება იქნება. სწორედ ამ ჯგუფის პრეროგატივას უნდა წარმოადგენდეს მომავალში მოქალაქის პლატფორმის ichange.ge-ის ამოქმედება და მისი მიზნების რეალობაში განხორციელება.

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

IDFI-მ ჟურნალისტებისა და პროკურორებისთვის მორიგი ტრენინგი ჩაატარა

14.10.2019

სტალინიზმი საბჭოთა სკოლებში და სკოლის მოსწავლეების საქმე

11.10.2019

მსოფლიო მმართველობის ინდიკატორები-საქართველო მსოფლიო ბანკის 2019 წლის შეფასებით

10.10.2019

თვითმმართველობების სარეზერვო ფონდების ხარჯვა - ვიზუალიზაცია

09.10.2019
განცხადებები

განცხადება სახელმწიფო ავტოპარკის ოპტიმიზაციის აუცილებლობის შესახებ

18.09.2019

იურიდიული კომიტეტის მიერ სამუშაო ჯგუფის დაკომპლექტების შეფასება

17.09.2019

კორუფციასთან ბრძოლის სასერტიფიკატო პროგრამა

15.09.2019

კოალიცია იუსტიციის უმაღლეს საბჭოში უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის კანდიდატთა შერჩევის პროცესს აფასებს

12.09.2019
ბლოგპოსტები

ღია მმართველობის პარტნიორობა - გასაღები მდგრადი განვითარების მიზნების შენელებული პროგრესის საპასუხოდ

20.09.2019

ინტერესთა შეუთავსებლობა უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეთა შერჩევის პროცესში

05.08.2019

რა საფრთხე ემუქრება გამოხატვის თავისუფლებას საქართველოში

13.05.2019

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019