საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარემ ღია და გამჭვირვალე მმართველობის მუდმივმოქმედი საპარლამენტო საბჭოს ახალი შემადგენლობა დაამტკიცა

სიახლეები | პუბლიკაციები | ღია მმართველობის პარტნიორობა | სტატია 26 იანვარი 2017

ავტორი: ნატალია ვარაზი

 

2017 წლის 16 იანვარს, საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის #9/3 ბრძანებით დამტკიცდა ღია და გამჭვირვალე მმართველობის მუდმივმოქმედი საპარლამენტო საბჭოს ახალი შემადგენლობა. პარლამენტის თავმჯდომარის ბრძანების თანახმად, საბჭოს ახალ შემადგენლობაში შევიდნენ: ირინა ფრუიძე (საბჭოს თავმჯდომარე), ფრაქცია „ქართული ოცნება“; ირაკლი კობახიძე, ფრაქცია „ქართული ოცნება“; თამარ ჩუგოშვილი, ფრაქცია „ქართული ოცნება“; გიორგი კახიანი, ფრაქცია „ქართული ოცნება“; კახაბერ კუჭავა, ფრაქცია „ქართული ოცნება“; გუგული მაღრაძე, ფრაქცია „ქართული ოცნება“; გიორგი ტუღუში, ფრაქცია „ევროპული საქართველო - უკეთესი მომავლისთვის“; ოთარ კახიძე, ფრაქცია „ევროპული საქართველო - უკეთესი მომავლისთვის“; და ემზარ კვიციანი, ფრაქცია „საქართველოს პატრიოტები“.

 

ამასთან, 2017 წლის 2 მარტს, საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის N 63/3 ბრძანებით „ღია და გამჭვირვალე მმართველობის მუდმივმოქმედი საპარლამენტო საბჭოს შექმნის შესახებ“ საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის 2017 წლის 16 იანვრის N 9/3 ბრძანებაში შევიდა ცვლილება და საბჭოს ახალ შემადგენლობას დაემატა თინათინ ბოკუჩავა, ფრაქცია „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“.

 

ამავე წლის 27 აპრილს, საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის N 147/3 ბრძანებით „ღია და გამჭვირვალე მმართველობის მუდმივმოქმედ საპარლამენტო საბჭოს“ შემადგენლობას დაემატა ეკა ბესელია, ფრაქცია „ქართული ოცნება“.

 

თავდაპირველად, ღია და გამჭვირვალე საპარლამენტო საბჭო 2015 წლის 30 დეკემბერს შეიქმნა. აღნიშნული საქართველოს ღია პარლამენტის სამოქმედო გეგმით (2015-2016) გათვალისწინებულ ვალდებულებას წარმოადგენდა და ის „ინფორმაციია თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის“ (IDFI) ინიციატივის შედეგად განხორციელდა.


საპარლამენტო საბჭოს შექმნის სამართლებრივი საფუძველი გათვალისწინებულია საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტით. 2015 წლის 18 დეკემბერს, საქართველოს პარლამენტმა მესამე მოსმენით - 76 მომხრე, არცერთი წინააღმდეგი - მიიღო ცვლილებები საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტში. კერძოდ, აღნიშნული ცვლილებებით, საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტის 107-ე მუხლით გათვალისწინებულ უფლებამოსილებას ემატება ,,უ2“ ქვეპუნქტი, რომლის თანახმად, საპარლამენტო გამჭვირვალობის, სისტემური და კოორდინირებული მუშაობის უზრუნველსაყოფად, საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარე ქმნის ღია და გამჭვირვალე მმართველობის მუდმივმოქმედ საპარლამენტო საბჭოს.


საპარლამენტო საბჭოს შემადგენლობა, მისი არჩევის წესი და დებულება მტკიცდება საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის ბრძანებით (საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტი, მუხლი 2831) და მისი საქმიანობის ძირითადი მიზანია საპარლამენტო გამჭვირვალობის უზრუნველყოფა და ღია მმართველობის პარტნიორობის (OGP) ფარგლებში საქართველოს პარლამენტის სამოქმედო გეგმების შემუშავება და მათი განხორციელების მონიტორინგი.


პარლამენტის რეგლამენტის 2831 მუხლის მე-2 ნაწილის თანახმად, საბჭო შედგება ფრაქციების თითო წარმომადგენლისგან და იმ პარლამენტის წევრებისგან, რომლებიც არ არიან გაერთიანებული არც ერთ ფრაქციაში. საბჭოს წევრობის კანდიდატს ფრაქციის თავმჯდომარე წერილობით წარუდგენს პარლამენტის თავმჯდომარეს, ხოლო ის პარლამენტის წევრები, რომლებიც არ არიან გაერთიანებული არც ერთ ფრაქციაში, საბჭოს წევრობის კანდიდატს პარლამენტის თავმჯდომარეს წერილობით, ურთიერთშეთანხმებით წარუდგენენ. ამასთან, საბჭოს შემადგენლობაში შესაძლებელია კვოტების დათმობა უმრავლესობაში და უმცირესობაში გაერთიანებულ ფრაქციათა შორის.


ღია და გამჭვირვალე მმართველობის მუდმივმოქმედი საპარლამენტო საბჭოს შექმნის ინიციატივა ეკუთვნის „ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტს“ (IDFI), რომელიც ამჟამად ევროკავშირისა და გაეროს განვითარების პროგრამის (UNDP) მიერ დაფინანსებულ პროექტს „საპარლამენტო დემოკრატიის სისტემის გაძლიერება საქართველოში“ ახორციელებს.


2015-2016 წლების საქართველოს ღია პარლამენტის სამოქმედო გეგმის ფარგლებში საპარლამენტო საბჭოსთან შეიქმნა აგრეთვე საკონსულტაციო ჯგუფი, რომელიც დაკომპლექტებულია არასამთავრობო და საერთაშორისო ორგანიზაციების წარმომადგენლებისგან. საკონსულტაციო ჯგუფის მიზანია, მხარი დაუჭიროს საპარლამენტო საბჭოს დასახული მიზნების განხორციელებაში. მასში გაერთიანებულები არიან „ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი“ (IDFI), ეროვნულ დემოკრატიული ინსტიტუტი (NDI), გაეროს განვითარების პროგრამა (UNDP), ამერიკის შეერთებული შტატების საერთაშორისო განვითარების სააგენტო (USAID), „საერთაშორისო გამჭვირვალობა - საქართველო“, საქართველოს ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაცია, ფონდი ღია საზოგადოება საქართველო, სამოქალაქო საზოგადოების ინსტიტუტი, გერმანიის საერთაშორისო თანამშრომლობის საზოგადოება (GIZ), აღმოსავლეთ პარტნიორობის სამოქალაქო საზოგადოების ეროვნული პლატფორმა, სამოქალაქო განვითარების ინსტიტუტი, ევროპის საბჭო, ეკონომიკური პოლიტიკის კვლევის ცენტრი და ჯამპსტარტ ჯორჯია.

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

რუსული სპორტი და პოლიტიკა

13.08.2020

აჭარის უმაღლესი საბჭოს ღია მმართველობის საბჭოსა და საკონსულტაციო ჯგუფის წევრებმა სამუშაო შეხვედრა გამართეს

10.08.2020

სასამართლო სისტემის სტრატეგიისა და 2017-2018 წლების სამოქმედო გეგმის შესრულების მდგომარეობა

31.07.2020

საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობა საქართველოში 2019

30.07.2020
განცხადებები

შინაურ ბინადარ ცხოველთა მოვლა-პატრონობის მიმართულებით აუცილებელია ქმედითი ნაბიჯების გადადგმა

21.07.2020

არასამთავრობო ორგანიზაციები ხელისუფლებას მოუწოდებენ შექმნას დამოუკიდებელი ანტიკორუფციული სააგენტო

08.07.2020

კოალიცია მედია ადვოკატირებისთვის განცხადებას ავრცელებს

26.06.2020

მოვუწოდებთ კახა კალაძეს იფიქროს ჟურნალისტების უსაფრთხოებაზე

24.06.2020
ბლოგპოსტები

რუსული სპორტი და პოლიტიკა

13.08.2020

12 წელი 2008 წლის აგვისტოს ომიდან: რუსული დეზინფორმაცია და რეალური ფაქტები

07.08.2020

კოვიდ-19-ის დროს რუსეთის ფედერაციის კანონმდებლობაში შეტანილი ცვლილებები

15.06.2020

Covid 19-ის გავლენა საარჩევნო პროცესებზე მსოფლიოში

11.06.2020