ამბროლაურისა და ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტებმა გამჭვირვალობის და კეთილსინდისიერების ამაღლების სტრატეგიები და სამოქმედო გეგმები მიიღეს

სიახლეები | სტატია | ადგილობრივი მმართველობა 26 იანვარი 2022

2022 წლის 13 და 18 იანვარს, ამბროლაურისა და ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტების მერების ბრძანებებით, 2022-2025 წლების გამჭვირვალობის და კეთილსინდისიერების ამაღლების სტრატეგიები და სამოქმედო გეგმები დამტკიცდა. სტრატეგიული დოკუმენტები მიზნად ისახავს მერიებში დაიხვეწოს მმართველობითი პროცესები, დაინერგოს ღიაობის, გამჭვირვალობის, ეთიკისა და კეთილსინდისიერების მაღალი სტანდარტები, პრაქტიკაში ეფექტურად განხორციელდეს ადგილობრივი დონეზე მოქალაქეთა ჩართულობის მექანიზმები.

 

დოკუმენტები ამერიკის შეერთებული შტატების საერთაშორისო განვითარების სააგენტოს (USAID) პროექტის „დემოკრატიული მმართველობის ინიციატივა (GGI) საქართველოში” (USAID GGI), ფინანსური მხარდაჭერითა და ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის (IDFI) მონაწილეობით მომზადდა.

 

მერიებმა ადგილობრივ დონეზე დემოკრატიული მმართველობისა და ანგარიშვალდებულების პრინციპების დასანერგად რვა ძირითადი სტრატეგიული მიმართულება განსაზღვრეს:

 

- გამჭვირვალობა

 

- საჯარო ეთიკა და კეთილსინდისიერება

 

- შიდა აუდიტი და შიდა ფინანსური კონტროლი

 

- ადამიანური რესურსები

 

- მოქალაქეთა ჩართულობა და ანგარიშვალდებულება 

 

- ნებართვები და ქონების განკარგვა

 

- მერიის სახელმწიფო შესყიდვები

 

- მერიის მონაწილეობით დაფუძნებული ან/და მმართველობაში მყოფი იურიდიული პირები

 

სტრატეგიული დოკუმენტები შემუშავდა მტკიცებულებებზე დაფუძნებული და ინკლუზიური მიდგომების გათვალისწინებით. ამისთვის, ამბროლაურისა და ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტების მერიების წინაშე გამჭვირვალობის, კეთილსინდისიერებისა და ანგარიშვალდებულების კუთხით არსებული გამოწვევების გამოსავლენად მომზადდა კორუფციული რისკების  შეფასების ანგარიში. აღნიშნული განხორციელდა წინასწარ შემუშავებული კორუფციული რისკების შეფასების მეთოდოლოგიის საფუძველზე. ამბროლაურისა და ლანჩხუთის მუნიციპალიტეტების მერიები კორუფციული რისკების გამოვლენისა და მათი პრევენციისთვის შესაბამისი ღონისძიებების დაგეგმვისას სწორედ აღნიშნული მეთოდოლოგიით იხელმძღვანელებენ. 

 

ორივე მუნიციპალიტეტის შემთხვევაში, კორუფციული რისკების შეფასების ანგარიში მომზადდა მერიებისა და სამოქალაქო საზოგადოების წარმომადგენლების ჩართულობით. შესწავლილ იქნა გამჭვირვალობის კუთხით არსებული მიდგომები და საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის ხარისხი, ადამიანური რესურსების მართვა, საჯარო სამსახურის ეთიკა, სახელმწიფო შესყიდვები, შიდა ფინანსური კონტროლის და გადაწყვეტილებების მიღების პროცესში მოქალაქეთა მონაწილეობის უზრუნველყოფის ხარისხი და არსებული გამოწვევები. ამისთვის გაანალიზდა არსებული ანტიკორუფციული საკანონმდებლო ჩარჩო და პოლიტიკის განმსაზღვრელი დოკუმენტები, ასევე, საქართველოსთან მიმართებაში დემოკრატიული მმართველობის საკითხებზე მომზადებული ანგარიშები და რეკომენდაციებია, მათ შორის OECD-ACN/GRECO-ს მონიტორინგი ანგარიშები და სტანდარტები. ამავდროულად, გამოყენებულ იქნა საქართველოს აუდიტის სამსახურის მიერ მომზადებული ანგარიშები, ასევე, მერიის შიდა აუდიტის სამსახურის მიერ მომზადებული ანგარიშები და რეკომენდაციები.   ადგილობრივი დაინტერესებული მხარეების მოსაზრებების გასათვალისწინებლად, არასამთავრობო ორგანიზაციების წარმომადგენლების, ჟურნალისტებისა და აქტივისტების მონაწილეობით, ჩატარდა ფოკუს-ჯგუფ შეხვედრები.

 

ორივე მუნიციპალიტეტის შემთხვევაში, სტრატეგიისა და სამოქმედო გეგმის სამუშაო ვერსიის შესახებ მოეწყო საჯარო განხილვა, სადაც ადგილობრივ დაინტერესებულ მხარეებს შესაძლებლობა ჰქონდათ გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები და მერიების წარმომადგენლებისთვის შეეთავაზებინათ ახალი ინიციატივები.

 

მიღებული სტრატეგიული დოკუმენტების სრულყოფილად აღსრულება შესაძლებლობას მისცემთ ორივე მუნიციპალიტეტის მერიის წარმომადგენლებს უკეთ უპასუხონ ადგილობრივ გამოწვევებსა და მოქალაქეების საჭიროებებს, გააუმჯობესონ მმართველობის სისტემა, გაზარდონ საზოგადოების ნდობა, შეამცირონ კორუფციული რისკები და გააუმჯობესონ მუნიციპალური სერვისების მიწოდების ხარისხი. 

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

IDFI-ს მიმართულების ხელმძღვანელი, ანტონ ვაჭარაძე, ჩეხეთში გამართულ კონფერენციაზე “საბჭოთა და რუსული დივერსია ევროპის წინააღმდეგ”

18.11.2024

2024 წლის საპარლამენტო არჩევნებმა საქართველოში ავტოკრატიული ტენდენციები გაამყარა - V-Dem institute-ის შეფასება

13.11.2024

სასამართლოს აქტების პროაქტიული გამოქვეყნება: კანონმდებლობა და პრაქტიკა

04.11.2024

სტატუსმეტრი 2.0 - როგორ მიდის საქართველო ევროკავშირის 9 ნაბიჯის შესრულებისკენ

01.11.2024
განცხადებები

სტრასბურგის სასამართლომ განსხვავებული აზრის მქონე მოსამართლის სასამართლო სისტემიდან განდევნა დაადასტურა

11.11.2024

მოვუწოდებთ პროკურატურას არჩევნების გაყალბება გამოიძიოს და არა დამკვირვებელი ორგანიზაციების საქმიანობა

06.11.2024

სასამართლო ხელისუფლებამ სისტემურ საარჩევნო დარღვევებზე თვალი არ უნდა დახუჭოს

05.11.2024

სამართლებრივი ბრძოლა რუსული კანონის წინააღმდეგ სტრასბურგში გაგრძელდება

17.10.2024
ბლოგპოსტები

ინტერმუნიციპალური საქმიანობის გაძლიერება საქართველოში

21.10.2024

საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების პრევენციის ინსტიტუციური მექანიზმები

21.10.2024

კრიპტოვალუტის საქართველოს ფინანსურ სისტემაში ინტეგრირების გამოწვევები და სტრატეგიული მიდგომა ბლოკჩეინისა და უძრავი ქონების მიმართ კორუფციის წინააღმდეგ საბრძოლველად

21.10.2024

ქართული ენის არცოდნა, როგორც გამოწვევა პოლიტიკურ პროცესებში ეთნიკური უმცირესობების ჩართულობის თვალსაზრისით

21.10.2024