უპასუხოდ დატოვებული საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნა 26%-ით გაიზარდა – IDFI

IDFI მედიაში | სტატია 6 ოქტომბერი 2014

2013 წლის ოქტომბრიდან 2014 წლის ივლისის ჩათვლით პერიოდში, სამინისტროების დაქვემდებარებაში მყოფი სსიპ-ებისა და საქვეუწყებო დაწესებულებებიდან საჯარო ინფორმაციის გამოთხოვაზე უპასუხოდ დატოვებული მოთხოვნები 26%-ით გაიზარდა. სრულყოფილი პასუხების პროცენტული მაჩვენებელი კი 27%-ით შემცირდა.

 

საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის პრაქტიკის ანალიზი ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტმა (IDFI) განახორციელა.

 

IDFI -მა 2013 წლის ოქტომბრიდან 2014 წლის ივლისამდე სამინისტროების დაქვემდებარებაში მყოფ 61 საჯარო სამართლის იურიდიულ პირს და საქვეუწყებო დაწესებულებას 1009 საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნით მიმართა: ინსტიტუტმა სრულყოფილი პასუხი მიიღო 429 განცხადებაზე; არასრულყოფილი პასუხი იქნა გაცემული 40 მოთხოვნაზე; უარს ადგილი ჰქონდა 17 შემთხვევაში; უპასუხოდ დატოვებული იქნა 202 მოთხოვნა; 321 შემთხვევაში დაწესებულებები იუწყებოდნენ, რომ არ ჰქონდათ განხორციელებული კონკრეტული ქმედება ან არ გააჩნდათ მოთხოვნილი ინფორმაცია.

 

ინსტიტუტის შეფასებით, კვლევის პერიოდში საშუალოდ ყველაზე მაღალი ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის მაჩვენებელი (96,25%) მიიღეს საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს დაქვემდებარებულმა უწყებებებმა. მათ მცირედით ჩამოუვარდება განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს (95,56%) და ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს (94,53%) დაქვემდებარებული უწყებების საშუალო მაჩვენებელი. კვლევის მიხედვით, ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის ყველაზე დაბალი საშუალო მაჩვენებელი მიიღეს შს (32,86%) და იუსტიციის (40,2%) სამინისტროებს დაქვემდებარებულმა უწყებებმა.

 

ორგანიზაციაში აცხადებენ, რომ 2012 წლის 1 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნების შემდგომ საჯარო ინფორმაციის გაცემის თვალსაზრისით ყველა სახის საჯარო დაწესებულებებში მნიშვნელოვანი დადებითი ტენდენცია შეინიშნებოდა. 2013 წლის ოქტომბრიდან 2014 წლის ივლისის პერიოდში კი ინსტიტუტის ყველა მოთხოვნა უპასუხოდ დატოვეს იმ უწყებებებმა, რომელებიც მანამდე ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის საკმაოდ მაღალი მაჩვენებლებით გამოირჩეოდნენ.

 

ორგანიზაციის შეფასებით, ბოლო კვლევამ აჩვენა, რომ საჯარო ინფორმაციის გაცემის კუთხით პოლიტიკური ცვლილებების შემდგომ ნაჩვენები დადებითი ტენდენციები დაკავშირებული იყო ახალი ხელისუფლების მოღვაწეობის მხოლოდ საწყის ეტაპთან, როცა ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის შეზღუდვის სურვილი ნაკლებად არსებობს.

 

იხილეთ ბმული

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

მოსამართლეთა პროფესიული მომზადების სისტემაში არსებული ხარვეზები იუსტიციის უმაღლესი სკოლის ძირეული რეფორმის აუცილებლობაზე მიუთითებს

18.04.2019

საქართველოს მოსახლეობას განსხვავებული დამოკიდებულება აქვს საქართველოს პროკურატურის მიმართ

10.04.2019

საბჭოთა რეპრესიების მსხვერპლთა მასობრივი სამარხების საკითხი საქართველოში

09.04.2019

IDFI-ის მოსაზრება საპროკურორო და საგამოძიებო უფლებამოსილების გამიჯვნის რეფორმასთან დაკავშირებით

28.03.2019
განცხადებები

აჭარის ტელევიზიისა და რადიოს დირექტორის იმპიჩმენტის საკითხს არასამთავრობო ორგანიზაციები ეხმიანებიან

12.04.2019

კოალიციის მიმართვა ვენეციის კომისიისა და ეუთოს დემოკრატიული ინსტიტუტებისა და ადამიანის უფლებების ბიუროსადმი უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის კანონპროექტთან დაკავშირებით

25.03.2019

კოალიციის განცხადება „TV პირველისა“ და „არტარეის“ გარშემო მიმდინარე მოვლენების შესახებ

07.03.2019

კოალიციამ საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის მიერ შეთავაზებული სამუშაო ფორმატი დატოვა

27.02.2019
ბლოგპოსტები

საქართველოს მოსახლეობას განსხვავებული დამოკიდებულება აქვს საქართველოს პროკურატურის მიმართ

10.04.2019

მოსახლეობის ცოდნა და დამოკიდებულება უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის პროცესის მიმართ

21.02.2019

საქართველოს პროკურატურა მნიშვნელოვანი ცვლილებების წინაშე: სისტემაში არსებული ხარვეზების გამოსწორების გზა

30.08.2018

შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ქალების სქესობრივი და რეპროდუქციული ჯანმრთელობა და უფლებები

31.05.2018