თბილისის მერიამ 2018-2020 წლების ღია მმართველობის პარტნიორობის სამოქმედო გეგმა დაამტკიცა

სიახლეები | კარგი მმართველობა | პუბლიკაციები | ღია მმართველობის პარტნიორობა | ანალიზი 5 ოქტომბერი 2018

2018 წლის 2 ოქტომბერს, თბილისის მერიამ დაამტკიცა ღია მმართველობის პარტნიორობის (OGP) 2018-2020 წლების სამოქმედო გეგმა. ეს არის მეორე სამოქმედო გეგმა, რომელიც OGP-ის ქვე-ეროვნული საპილოტე პროგრამის ფარგლებში მომზადდა, სადაც თბილისის მუნიციპალიტეტი მსოფლიოს მასშტაბით 14 სხვა ქალაქთან ერთად მონაწილეობს.


წინა სამოქმედო გეგმა

 

თბილისის მერიამ პირველი სამოქმედო გეგმა 2017 წელს დაამტკიცა და ის ხუთ ვალდებულებას აერთიანებდა:


1. ღია მმართველობისა და სამოქალაქო ჩართულობის მრავალპროფილური მექანიზმი - საინფორმაციო და სამოქალაქო აქტივობის პორტალი “SMART MAP”;


2. პეტიციის დანერგვა მერიის სისტემაში;


3. ბიუჯეტის მონაწილეობითი დაგეგმვის მექანიზმის დანერგვა;


4. ბიუჯეტის ხარჯვის ინტერაქტიული ხელმისაწვდომობისა და სამოქალაქო კონტროლის მექანიზმების დანერგვა;


5. სერვისების სამოქალაქო კონტროლისა და ხელმისაწვდომობის მექანიზმების დანერგვა.


თბილისის მერიის OGP-ის 2017 წლის სამოქმედო გეგმაში არსებული ვალდებულებების უმეტესი ნაწილი არ შესრულდა. IDFI აქტიურად მონაწილეობდა როგორც პირველი, ისე მეორე სამოქმედო გეგმის შემუშავების პროცესში. სწორედ IDFI-ის რეკომენდაციით და უშუალო ჩართულობით მოხდა ელექტრონული პეტიციების ვალდებულების სამოქმედო გეგმაში შეტანა და მისი შემდგომი განხორციელება. ამჟამად, პეტიციების პორტალი - შენი იდეა ქალაქის მერს წარმატებით ფუნქციონირებს და მოქალაქეებს საშუალება აქვთ დაარეგისტრირონ იდეები და ხმა მისცენ მათთვის სასურველი საკითხების განხილვას.

 

2018-2020 წლების სამოქმედო გეგმა


თბილისის მერიამ OGP-ის მეორე სამოქმედო გეგმაზე მუშაობა 2018 წელს დაიწყო. ამისათვის ხელახლა შეიქმნა სამუშაო ჯგუფი, რომელიც 24 წევრს აერთიანებდა, საიდანაც 12 წევრი სამოქალაქო საზოგადოების და დონორი ორგანიზაციების წარმომადგენელი არის. ახალი სამოქმედო გეგმის შემუშავების პროცესში გაიმართა რამდენიმე სამუშაო შეხვედრა, სადაც თბილისის მერიის მიერ წარმოდგენილ იდეებთან ერთად, არასამთავრობო და საერთაშორისო ორგანიზაციების მიერ შემუშავებული ინიციატივებიც განიხილებოდა.


წინა გეგმის მსგავსად, ახალი სამოქმედო გეგმა ჯამში ხუთ ვალდებულებას აერთიანებს და ის წინა სამოქმედო გეგმაში შეუსრულებელ რამდენიმე ვალდებულებასაც მოიცავს:


- ღია მმართველობისა და სამოქალაქო ჩართულობის მრავალპროფილური მექანიზმი - საინფორმაციო და სამოქალაქო აქტივობის პორტალი (“SMART MAP”)


ეს ვალდებულება მოიცავს მრავალფუნქციური ვებ-პორტალის შექმნას, სადაც დატანილი იქნება ინტერაქტიული რუკა, რომელიც საშუალებას მისცემს მოქალაქეებს მიიღონ ინფორმაცია ქალაქში მიმდინარე ღონისძიებებზე/სამუშაოებზე და მოახდინონ მათ ირგვლივ არსებული პრობლემებზე რეაგირება.

 

- ბიუჯეტის მონაწილეობითი დაგეგმვის მექანიზმის დანერგვა

 

ამ აქტივობის ფარგლებში შეიქმნება ელექტრონული პორტალი, სადაც მოქალაქეებს საშუალება ექნებათ მიიღონ ინფორმაცია მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის და მისი პრიორიტეტების შესახებ, მონაწილეობა მიიღონ ბიუჯეტის დაგეგმვის პროცესში და ხმის მიცემის საშუალებით დააფიქსირონ საკუთარი მოსაზრებები იმ პრიორიტეტული მიმართულებების შესახებ, რომელიც მათთვის არის მნიშვნელოვანი.

 

- სერვისების ხელმისაწვდომობისა და მოქალაქეთა ჩართულობით გაუმჯობესების მექანიზმების დანერგვა


ვალდებულების ფარგლებში შეიქმნება ვებგვერდზე ინტეგრირებული ვებ-აპლიკაცია, სადაც გამოტანილი იქნება მუნიციპალიტეტის ყველაზე მოთხოვნადი ელექტრონული სერვისები. საწყის ეტაპზე, ვებ-აპლიკაციის საშუალებით შესაძლებელი იქნება მერიის გარემოს დაცვის, ტრანსპორტის და ზედამხედველობის საქალაქო სამსახურების სერვისების მიღება.



- ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის კეთილსინდისიერი და გამჭვირვალე მმართველობის სტრატეგია


აღნიშნული ვალდებულება სამოქმედო გეგმაში USAID-ის დემოკრატიული მმართველობის ინიციატივის (GGI) რეკომენდაციით მოხვდა. თბილისის მერიის მიერ მოხდება გამჭვირვალობის, ანგარიშვალდებულების და კეთილსინდისიერების სტანდარტების გაწერა სტრატეგიის საშუალებით, ხოლო ამის შემდეგ მოხდა სამოქმედო გეგმის შემუშავება და განხორციელება, სადაც მოცემული იქნება ის ღონისძიებები, რომლებიც მერიის და მის სისტემაში შემავალი დაწესებულებების გამჭვირვალე და კეთილსინდისიერი მმართველობის გაუმჯობესებას შეუწყობს ხელს.


- თბილისის მერიაში გამჭვირვალობის ხარისხის განვითარება ელექტრონული მექანიზმების მეშვეობით

 

ეს ვალდებულება სამოქმედო გეგმაში IDFI-ის რეკომენდაციით მოხვდა და მოიცავს ელექტრონული გამჭვირვალობის მექანიზმების გაუმჯობესებას. ვალდებულების ფარგლებში დაგეგმილია თბილისის მერიის ვებ-პორტალის განახლება IDFI-ის მიერ მომზადებული კონცეფციის თანახმად, რომელიც ღია საზოგადოების ფონდის მხარდაჭერით მომზადდა. გარდა ამისა, ვალდებულება ასევე ითვალისწინებს მერიის საჯარო ინფორმაციის გვერდის განახლებას, რაც ინფორმაციის მოძიებას უფრო მოქნილს და მარტივს გახდის. ვალდებულების მესამე კომპონენტში დაგეგმილია თბილისის მერიის ღია მონაცემების გვერდის შექმნა, სადაც თბილისის მერიაში დაცული საჯარო ინფორმაცია წარმოდგენილი იქნება დამუშავებად ფორმატში.

 

IDFI მიესალმება თბილისის მერიის მიერ OGP-ის 2018-2020 წლების სამოქმედო გეგმის დამტკიცებას. სამოქმედო გეგმის შესრულების პროცესში IDFI მნიშვნელოვნად მიიჩნევს წინა გამოცდილების გათვალისწინებას იმისათვის, რომ პროცესი ეფექტურად და დროულად წარიმართოს. აუცილებელია ვალდებულებების შესრულება სამოქმედო გეგმაში გათვალისწინებული ვადების მკაცრი დაცვით მოხდეს.

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

IDFI-ის მიერ ინიცირებული საკანონმდებლო ცვლილებები არქივების მეტი გამჭვირვალობის და საარქივო დოკუმენტების ხელმისაწვდომობის უზრუნველსაყოფად

23.04.2019

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019

მოსამართლეთა პროფესიული მომზადების სისტემაში არსებული ხარვეზები იუსტიციის უმაღლესი სკოლის ძირეული რეფორმის აუცილებლობაზე მიუთითებს

18.04.2019

საქართველოს მოსახლეობას განსხვავებული დამოკიდებულება აქვს საქართველოს პროკურატურის მიმართ

10.04.2019
განცხადებები

აჭარის ტელევიზიისა და რადიოს დირექტორის იმპიჩმენტის საკითხს არასამთავრობო ორგანიზაციები ეხმიანებიან

12.04.2019

კოალიციის მიმართვა ვენეციის კომისიისა და ეუთოს დემოკრატიული ინსტიტუტებისა და ადამიანის უფლებების ბიუროსადმი უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის კანონპროექტთან დაკავშირებით

25.03.2019

კოალიციის განცხადება „TV პირველისა“ და „არტარეის“ გარშემო მიმდინარე მოვლენების შესახებ

07.03.2019

კოალიციამ საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის მიერ შეთავაზებული სამუშაო ფორმატი დატოვა

27.02.2019
ბლოგპოსტები

დამოკიდებულება პროკურორებისა და მოსამართლეების ქმედებების მიმართ

22.04.2019

საქართველოს მოსახლეობას განსხვავებული დამოკიდებულება აქვს საქართველოს პროკურატურის მიმართ

10.04.2019

მოსახლეობის ცოდნა და დამოკიდებულება უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების შერჩევის პროცესის მიმართ

21.02.2019

საქართველოს პროკურატურა მნიშვნელოვანი ცვლილებების წინაშე: სისტემაში არსებული ხარვეზების გამოსწორების გზა

30.08.2018