სერბეთი - საქართველო ინფორმაციის თავისუფლებასთან დაკავშირებული კანონმდებლობის ურთიერთშედარება

სიახლეები | კვლევები | კანონის უზენაესობა, ადამიანის უფლებები და მედიის თავისუფლება | პუბლიკაციები | ღია მმართველობა და კორუფციასთან ბრძოლა 19 ნოემბერი 2012

სერბეთი/საქართველო (ინფორმაციის თავისუფლებასთან დაკავშირებული კანონმდებლობის ურთიერთშედარება)

2012 ნოემბერი, კონსტანტინე ჯანჯღავა
სამართლისმცოდნე, ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის (IDFI)
პროექტის „საჯარო ინფორმაციის მონაცემთა ბაზა- www.opendata.ge”იურისტი

 

წარმოდგენილი კვლევა ეფუძნება ავტორიტეტული არასამთავრობო ორგანიზაციების Access Info Europe (ესპანეთი) და The Centre for Law and Democracy (კანადა) მიერ შემუშავებულ ინფორმაციის თავისუფლების გლობალურ რეიტინგს (იხ. - www.rti-rating.org). ხსენებული რეიტინგის მიზანია ამა თუ იმ სახელმწიფოს ინფორმაციის თავისუფლების მარეგულირებელი შიდა კანონმდებლობის ანალიზი-შეფასება. 93 სახელმწიფოს შემთხვევაში შეფასების მაქსიმუმს წარმოადგენს 150 ქულა (www.rti-rating.org/country_data.php). რეიტინგის თანახმად, სერბეთის ინფორმაციის თავისუფლების კანონმდებლობა პირველ ადგილს (135 ქულა), ხოლო საქართველოს კანონმდებლობა 94 ქულით 30-ე ადგილს იკავებს www.rti-rating.org/view_country.php?country_name=Georgia.


ინფორმაციის თავისუფლების გლობალურ რეიტინგი საშუალებას გვაძლევს განვახორციელოთ სერბეთისა და საქართველოს შესაბამის კანონმდებლობათა ურთიერთშედარება, რომლის მიზანიცაა იმ ზოგადი, ინსტიტუციონალური და პროცედურული კომპონენტების გამოვლენა, რომლებიც უზრუნველყოფენ სერბეთის კანონმდებლობის მოწინავე პოზიციას ინფორმაციის თავისუფლების დარგში, ხოლო საქართველოს კანონმდებლობას, ხსენებული კომპონენტების მასში სამომავლო შესაძლო ინტეგრაციის შემთხვევაში, საშუალება მიეცემა მოწინავე გახადოს საჯარო ინფორმაციის ღიაობის ნორმატიული განწერა, რაც მის პრაქტიკულ გამოყენებასთან ერთად უდავოდ წაადგება როგორც საქართველოს სახელმწიფოს, ასევე საქართველოს მოსახლეობას.

 სერბეთი - საქართველო ინფორმაციის თავისუფლებასთან დაკავშირებული კანონმდებლობის ურთიერთშედარება

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

IDFI-ს მიმართულების ხელმძღვანელი, ანტონ ვაჭარაძე, ჩეხეთში გამართულ კონფერენციაზე “საბჭოთა და რუსული დივერსია ევროპის წინააღმდეგ”

18.11.2024

2024 წლის საპარლამენტო არჩევნებმა საქართველოში ავტოკრატიული ტენდენციები გაამყარა - V-Dem institute-ის შეფასება

13.11.2024

სასამართლოს აქტების პროაქტიული გამოქვეყნება: კანონმდებლობა და პრაქტიკა

04.11.2024

სტატუსმეტრი 2.0 - როგორ მიდის საქართველო ევროკავშირის 9 ნაბიჯის შესრულებისკენ

01.11.2024
განცხადებები

სტრასბურგის სასამართლომ განსხვავებული აზრის მქონე მოსამართლის სასამართლო სისტემიდან განდევნა დაადასტურა

11.11.2024

მოვუწოდებთ პროკურატურას არჩევნების გაყალბება გამოიძიოს და არა დამკვირვებელი ორგანიზაციების საქმიანობა

06.11.2024

სასამართლო ხელისუფლებამ სისტემურ საარჩევნო დარღვევებზე თვალი არ უნდა დახუჭოს

05.11.2024

სამართლებრივი ბრძოლა რუსული კანონის წინააღმდეგ სტრასბურგში გაგრძელდება

17.10.2024
ბლოგპოსტები

ინტერმუნიციპალური საქმიანობის გაძლიერება საქართველოში

21.10.2024

საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების პრევენციის ინსტიტუციური მექანიზმები

21.10.2024

კრიპტოვალუტის საქართველოს ფინანსურ სისტემაში ინტეგრირების გამოწვევები და სტრატეგიული მიდგომა ბლოკჩეინისა და უძრავი ქონების მიმართ კორუფციის წინააღმდეგ საბრძოლველად

21.10.2024

ქართული ენის არცოდნა, როგორც გამოწვევა პოლიტიკურ პროცესებში ეთნიკური უმცირესობების ჩართულობის თვალსაზრისით

21.10.2024