OECD მონიტორინგის ანგარიშის რეკომენდაციები

სიახლეები | ეკონომიკა და სოციალური პოლიტიკა | პუბლიკაციები | სტატია 7 ნოემბერი 2013

 

ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაციის (OECD)აღმოსავლეთ ევროპისა და ცენტრალური აზიის ანტი-კორუფციული ქსელმა ანტი-კორუფციული სამოქმედო გეგმის მესამე მონიტორინგის ანგარიში გამოაქვეყნა.  ანგარიშში მოცემულია  საკითხები, რაც პირდაპირ კავშირშია ანტიკორუფციული პოლტიკის დახვეწის, კორუფციის კრიმინალიზაციისა და მის წინააღმდეგ გასატარებელ მრავალმხრივ მექანიზმებთან.

 

ახალი ანგარიშის ბოლო ნაწილში მოცემული რეკომენდაციები, რაც  მთლიანად ინფორმაციის თავისუფლებას ეთმობა.  წინა რეკომენდაციებიც ითვალისწინებდა ისეთ  საკითხებს, როგორიც არის  საჯარო უწყების შექმნას, რომელიც საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობაზე იქნება პასუხისმგებელი, საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე  პასუხისლმგებელი პირების სისტემატიური ტრენინგებს, პროაქტიულად ინფორმაციის გამოქვეყნების ნუსხის შექმნასა და სასამართლო გადაწყვეტილებების ავტომატურად,  ცენტრალიზებული სისტემის გამოქვეყნების შექმნას.

 

ანგარიშის ავტორები აღნიშნავენ,  რომ რეკომენდაციებთან  მიმართებაში საქართველო  მეტწილად ახლოს არის,  განსაკუთრებით, მას შემდეგ, რაც 2013 წლის 1 სექტემბერს დადგენილება პროაქტიულად ინფორმაციის გამოქვეყნების შესახებ შევიდა ძალაში. თუმცა, კვალვ რჩება რიგი საკითხების მოგვარება, რაც საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობას უფრო ეფექტურად შეუწყობს ხელს. ანგარიშში გათავალისწინებულია საქართველოში მოქმედი არასამთავრობო ორგანიზაციების, მათ შორის ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტის (IDFI) რეკომენდაციები.  

 

IDFI-ი განსაკუთრებულ აქცენტს იმ პრობლემების მოგვარებაზე აკეთებს, როგორიცაა: პირველი: კანონით განიმარტოს და დაზუსტდეს დაწესებულებები და ორგანიზაციები, რომელთაც ეკისრებათ საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის ვალდებულება; მოსაკრებლის გარეშე საჯარო ინფორმაციის მიღების პირობები;  ინფორმაციის გაცემასთან მიმართებაში საჯარო დაწესებულებებზე დამატებითი პასუხისმგებლობების განსაზღვრა  და  გამონაკლისი შემთხვევების დაწესება.

 

რადგანაც, ზემოდხსენებული  პრობლემები კვლავ მოუწესრიგებელი რჩება, OECD-ი რეკომენდაციას უწევს საქართველოს მთავრობას გაითვალისწინოს აღნიშნული შენიშვნები გამჭვირვალეობისა და ღიაობის უფრო მაღალი სტანდარტების მიღების მიზნით.

 

დასკვნის სახით ანგარიშის ბოლოს, მოცემულია  რეკომენდაციები, რაც ძირითადად IDFI-ის მიერ არის წარმოდგენილი. განსაკუთრებულად აღასანიშნავია, რომ OECD-ი რეკომენდაციას უწევს მთავრობას:  მიიღოს საჯარო ინფორმაციის სპეციალური კანონი და რომელიც აღარ იქნება ზოგადი ადმინსიტრაციული კოდექსის  ნაწილი, მეორე, იმის გათვალისწინებით რომ სახალხო დამცველის ოფისის საქმიანობა ნაკლებად ეფექტურია შეიქმნას სახალხო დამცველის ოფისიდან დამოუკიდებელი საჯარო უწყება, რომელიც უკეთ დაარეგულირებს ინფორმაციის თავისუფლების საკითხებს, პროაქტიულად ინფორმაციის გამოქვეყნების ნუსხის გაფართობა  და მისი კანონის ფარგლებში შესვლა. ბოლოს, ინფორმაციის ელექტრონულად მოთხოვნის პრაქტიკის დამკვიდრება და მისი კანონის ძალით ხელსაყრელი გზით ინფორმაციის მოთხოვნის უზრუნველყოფა.  

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

IDFI-მ მონაწილეობა მიიღო ჩეხეთში გამართულ საერთაშორისო კონფერენციაში “საბჭოთა და რუსული დივერსია ევროპის წინააღმდეგ”

18.11.2024

2024 წლის საპარლამენტო არჩევნებმა საქართველოში ავტოკრატიული ტენდენციები გაამყარა - V-Dem institute-ის შეფასება

13.11.2024

სასამართლოს აქტების პროაქტიული გამოქვეყნება: კანონმდებლობა და პრაქტიკა

04.11.2024

სტატუსმეტრი 2.0 - როგორ მიდის საქართველო ევროკავშირის 9 ნაბიჯის შესრულებისკენ

01.11.2024
განცხადებები

სტრასბურგის სასამართლომ განსხვავებული აზრის მქონე მოსამართლის სასამართლო სისტემიდან განდევნა დაადასტურა

11.11.2024

მოვუწოდებთ პროკურატურას არჩევნების გაყალბება გამოიძიოს და არა დამკვირვებელი ორგანიზაციების საქმიანობა

06.11.2024

სასამართლო ხელისუფლებამ სისტემურ საარჩევნო დარღვევებზე თვალი არ უნდა დახუჭოს

05.11.2024

სამართლებრივი ბრძოლა რუსული კანონის წინააღმდეგ სტრასბურგში გაგრძელდება

17.10.2024
ბლოგპოსტები

ინტერმუნიციპალური საქმიანობის გაძლიერება საქართველოში

21.10.2024

საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების პრევენციის ინსტიტუციური მექანიზმები

21.10.2024

კრიპტოვალუტის საქართველოს ფინანსურ სისტემაში ინტეგრირების გამოწვევები და სტრატეგიული მიდგომა ბლოკჩეინისა და უძრავი ქონების მიმართ კორუფციის წინააღმდეგ საბრძოლველად

21.10.2024

ქართული ენის არცოდნა, როგორც გამოწვევა პოლიტიკურ პროცესებში ეთნიკური უმცირესობების ჩართულობის თვალსაზრისით

21.10.2024