„საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ სოციალური ქსელის მონიტორინგი – წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქება

სიახლეები | ინტერნეტი და ინოვაციები | პუბლიკაციები | ბლოგპოსტები 5 სექტემბერი 2012

ივლისის თვის მიხედვით, საარჩევნო მარათონში მონაწილე პოლიტიკური სუბიექტებისთვის დათმობილი დროის მონაცემები ასეთია: იმ გადაცემებში, რომელთა ნახვაც მომხმარებელს „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ სოციალურ ქსელში 1-ლიდან 31 ივლისის ჩათვლით შეეძლო სულ  ათი პოლიტიკური პარტიისა და პოლიტიკური გაერთიანების საარჩევნო კამპანია გაშუქდა. ესენია: „ნაციონალური მოძრაობა“, კოალიცია „ქართული ოცნება“, „ახალი მემარჯვენეები“, „ქრისტიანულ-დემოკრატიული  მოძრაობა“, „ლეიბორისტული პარტია“, „ეროვნულ-დემოკრატიული პარტია“, „ქართული დასი“, „თავისუფალი საქართველო“, „ევროპელი დემოკრატები“ და  “დემოკრატიული  მოძრაობა – ერთიანი საქართველო“. ცალკე გამოვყავით კიდევ ორი სუბიექტი – საქართველოს პრეზიდენტი  და მთავრობა.

 

ყველაზე მეტი დრო კოალიცია „ქართულ ოცნებას“ დაეთმო 17 %, მეორე ადგილს 13 % -ით მემარჯვენეები იკავებენ. დროის 12 %  „მოამბესა“ და  პოლიტიკურ თოქ-შოუებში „ქრიასტიან-დემოკრატებს“ დაუთმეს, „ნაციონალური მოძრაობის“ საარჩევნო კამპანიის გაშუქების პროცენტულმა წილმა კი მხოლოდ 4% შეადგინა. თუმცა საერთო ჯამში მმართველი გუნდის  წინასაარჩევნო კამპანიის გაშუქებაზე პრეზიდენტისა (10%) და მთავრობის წევრების (14%)   გაშუქების  მაჩვენებლების ჩათვლით 28 %-ი მოდის. მაჩვენებლები  ძირითადად საინფორმაციო პროგრამა „მოამბის“ მთავარ გამოშვებაში გასული სიუჟეტების  რაოდენობრივი ანალიზის საფუძველზე მივიღეთ.

 

ბუნებრივია, რომ საპარლამენტო არჩევნებამდე რამდენიმე კვირით ადრე  ტელეკომპანიები წინასაარჩევნო რეჟიმში მაუწყებლობენ და დროის მნიშვნელოვან ნაწილს, განსაკუთრებით საინფორმაციო გამოშვებებში, საარჩევნო საკითხების გაშუქებას უთმობენ. მაგრამ სოციალური ქსელის გამოყენება „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ მიერ, წინასააარჩევნო საკითხების გასაშუქებლად და განსახილველად არ ხდება. ერთადერთი თემა რომლის მიმართაც  „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ Facebook-ის მომხმარებელი დაინტერესებას გამოხატავს, გამოთქვამს მოსაზრებებს, სვამს კითხვებს  და ღებულობს პასუხს სპორტია.

 

მომხმარებლის 86%  იწონებს და მეგობრებს უზიარებს მხოლოდ სპორტთან დაკავშირებულ ინფორმაციას. 10%- ის მნიშვნელოვანი წილიც, რომელიც დაანონსებულ გადაცემებზე და რეკლმაზე მოდის ძირითადად სპორტს ეხება, რადგან „საზოგადოებრივი მაუწყებლის“ სოციალურ ქსელში ყველაზე ხშირად სწორედ სპორტული მოვლენების დაანონსება ხდება. 2 % ერგო იმ თემებს რომელიც ბლოკში – საზოგადოება – გავაერთიანეთ. პოლიტიკური საკითხებისადმი ინტერესი მომხმარებლის მხოლოდ ერთმა პროცენტმა გამოხატა,  ამდენივემ მოიწონა გასართობი გადაცემები.

ერთი თვის მანძილზე საინფორმაციო გამოშვებებს   საერთო ჯამში  მხოლოდ  ექვსი „ლაიქი“აქვს. მომხმარებელი კომენტარსაც, იქნება ეს უბრალოდ მოსაზრება, პრობლემის გაზიარება,  კრიტიკა თუ შეკითხვები, სპორტთან დაკავშირებით აკეთებს. გაურკვეველია მაყურებლის ინტერესებიდან გამომდინარე გახდა სპორტის თემა საზოგადოებრივი მაუწყებლისთვის პრიორიტეტული, თუ ტელეკომპანიამ თავად აირჩია ეს სტრატეგია. ფაქტია რომ საზოგადოებრივი მაუწყებლის სოციალურ ქსელის რეალური და აქტიური  მომხმარებელი მხოლოდ ის მაყურებელია, რომელსაც ყველა სხვა საკითხზე  მეტად  სპორტი აინტერესებს.

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

მედია და საზოგადოება სისტემური უკანონობის პირისპირ

20.01.2025

IDFI, ბათუმში, 11-15 იანვარს განვითარებულ მოვლენებს აფასებს

20.01.2025

მზია ამაღლობელის დაკავება წინასწარ დაგეგმილი პროვოკაციაა

13.01.2025

11 იანვარს მშვიდობიანი დემონსტრანტების უკანონო დაკავება პოლიციის მხრიდან ძალის გამოყენების თანხლებით მიმდინარეობდა

12.01.2025
განცხადებები

მზია ამაღლობელის დაკავება წინასწარ დაგეგმილი პროვოკაციაა

13.01.2025

11 იანვარს მშვიდობიანი დემონსტრანტების უკანონო დაკავება პოლიციის მხრიდან ძალის გამოყენების თანხლებით მიმდინარეობდა

12.01.2025

სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციების ერთობლივი განცხადება საჯარო მოხელეების მიმართ განხორციელებული რეპრესიების შესახებ

09.01.2025

დაკავებულ მშვიდობიან დემონსტრანტებს პირად ნივთებს არ უბრუნებენ

23.12.2024
ბლოგპოსტები

ქართველი ემიგრანტების საარჩევნო უფლების რეალიზების კუთხით არსებული გამოწვევები და მათი ელექტორალური ქცევა

25.12.2024

რუსეთის სპეცსამსახურების აქტიური ღონისძიება - ალექსანდრე მალკევიჩი საქართველოში

29.11.2024

ინტერმუნიციპალური საქმიანობის გაძლიერება საქართველოში

21.10.2024

საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების პრევენციის ინსტიტუციური მექანიზმები

21.10.2024