IDFI საარჩევნო კოდექსსა და „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონში შესატან ცვლილებებს ეხმიანება

განცხადებები | კანონის უზენაესობა, ადამიანის უფლებები და მედიის თავისუფლება 18 ოქტომბერი 2021

 

18 ოქტომბერს საქართველოს პარლამენტის ბიურომ  მხარი დაუჭირა საარჩევნო კოდექსსა და „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს ორგანულ კანონში შესატანი ცვლილებების კანონპროექტების განხილვის დაწყებას.

 

ცვლილებებით განისაზღვრება წინასაარჩევნო სააგიტაციო მასალის შინაარსობრივი მოთხოვნები.  კერძოდ, იკრძალება იმგვარი სააგიტაციო მასალის საჯარო სივრცეში გავრცელება, რომელიც გამიზნულია საარჩევნო სუბიექტის/კანდიდატის მიმართ „უარყოფითი განწყობის შესაქმნელად“. ცვლილებები ითვალისწინებს როგორც პოლიტიკური სუბიექტის, ისე გამავრცელებლის/მესაკუთრის დაჯარიმების შესაძლებლობას 2000, რიგ შემთხვევებში კი 4000 ლარის ოდენობით.

 

წინასაარჩევნო კამპანია არჩევნებში მონაწილეობის უფლების განუყოფელი კომპონენტია. ამ პროცესის შინაარსობრივი რეგულირება განსაკუთრებულ სიფრთხილეს მოითხოვს, იმდენად, რამდენადაც მაღალია როგორც გამოხატვის თავისუფლების, ისე არჩევნებში მონაწილეობის უფლების დარღვევის საფრთხე. სააგიტაციო მასალის გავრცელება, რომელიც პირდაპირ ან ირიბად შეიძლება იწვევდეს ამომრჩევლის უარყოფით დამოკიდებულებას, დაცულია საქართველოს კონსტიტუციის მე-17 და 24-ე მუხლებით.  ამასთან, ინიცირებული კანონპროექტით მკვიდრდება ბუნდოვანი, არაერთგვაროვნად განმარტებადი მოთხოვნა, რამაც შეიძლება მსუსხავი ეფექტი იქონიოს გამოხატვის თავისუფლებაზე და, იმავდროულად, საარჩევნო სუბიექტთა თანასწორობაზე.

 

განმარტებითი ბარათიდან ირკვევა, რომ კანონპროექტის ინიციატორების სურვილია კანონპროექტის დაჩქარებული წესით მიღება, რათა იგი ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების მეორე ტურზე გავრცელდეს. არჩევნების პირველი და მეორე ტურების განსხვავებულ საარჩევნო ვითარებაში წარმართვას, ისევე, როგორც არჩევნების მეორე ტურებამდე რამდენიმე დღით ადრე წინასაარჩევნო კამპანიაზე შინაარსობრივი მოთხოვნების დაწესებას, უარყოფითი გავლენა ექნება წინასაარჩევნო გარემოს სტაბილურობაზე.

 

ბუნებრივია, საქართველოს პარლამენტს უნდა ჰქონდეს მოტივაცია, ხელი შეუწყოს ამომრჩეველთა ინფორმირებულობის ხარისხის ზრდას და პოლიტიკური პოლარიზაციის შემცირებას,  თუმცა აღნიშნული მიზნების მიღწევა  ნაჩქარევად შემუშავებული და რეპრესიული მექანიზმებით წარმოუდგენელია. 

IDFI მოუწოდებს საქართველოს პარლამენტს, მხარი არ დაუჭიროს „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონსა და საქართველოს საარჩევნო კოდექსში შესატან ცვლილებებს.

სხვა მასალები ამ თემაზე
სიახლეები

ლიზიკო აბზიანიძის მოგონებები

12.07.2024

ამერიკული სამხედრო დახმარება - რატომ, რისთვის და რამდენით აფინანსებს აშშ საქართველოს

11.07.2024

GRECO-ს შეფასების მე-5 რაუნდის ანგარიშის მიმოხილვა: გამოვლენილი გამოწვევები და საქართველოსთვის გაცემული რეკომენდაციები

11.07.2024

ონლაინ ტრენინგი საჯარო მონაცემების მოპოვებისა და შეგროვების საკითხებზე

10.07.2024
განცხადებები

მთავრობის კურსი ევროკავშირში გაწევრების პროცესის შეჩერებას იწვევს

04.07.2024

ქართული არასამთავრობო ორგანიზაციები საქართველოს მოქალაქეებზე ხელისუფლების მიერ მართულ ძალადობას გმობენ

13.06.2024

არასამთავრობო ორგანიზაციების ერთობლივი განცხადება ღია მმართველობა საქართველოს (OGP) საბჭოს დატოვების შესახებ

11.06.2024

ვაგრძელებთ სამართლებრივ ბრძოლას რუსული კანონის წინააღმდეგ

30.05.2024
ბლოგპოსტები

პასუხისმგებლიანი ხელოვნური ინტელექტის გლობალური ინდექსის შედეგები აღმოსავლეთ ევროპასა და ცენტრალურ აზიაში

04.07.2024

შეთქმულების თეორიები პოსტსაბჭოთა სივრცესა და საქართველოში - ინტერვიუ ილია იაბლოკოვთან

05.06.2024

Აშშ-ს Სანქციების საფრთხე და საქართველოს ეკონომიკა

27.05.2024

მაღალი დონის კორუფციის გადაუჭრელი პრობლემა საქართველოში

15.02.2024