ფონდ ღია საზოგადოება-საქართველოს ფინანსური მხარდაჭერით, პროექტის „ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის მხარდაჭერა და მონიტორინგი საქართველოში“ ფარგლებში IDFI-ს მიერ განხორციელებული აქტივობების შედეგად მიღებულ იქნა ციფრულ საეთერო მაუწყებლობაზე გადასვლის მედიის ინტერესებზე მორგებული სახელმწიფო პოლიტიკა და სტრატეგია. 2014 წლის დასაწყისში მოხერხდა ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის სამოქმედო გეგმის დამტკიცება.
IDFI-ს დამსახურებით, ციფრულ საეთერო მაუწყებლობაზე გადასვლის პირველადი სტრატეგია გაცილებით გაუმჯობესებული სტრატეგიით ჩანაცვლდა. პოზიტიური ცვლილებები მოიცავდა შემდეგ მიმართულებებს: საეთერო ტელევიზიების გავრცელების ქსელების დემონოპოლიზაცია, დაშვების ტარიფების გამჭვირვალობა, რეგიონული მედიის ინტერესების გათვალისწინება, კონკურენტული და ღია საკონკურსო პროცედურების დანერგვა, ქსელების მშენებლობა არა საბიუჯეტო, არამედ კერძო ინვესტორების სახსრებით, სოციალურად დაუცველი მოსახლეობის ინტერესების მაქსიმალურად გათვალისწინება და სხვა მნიშვნელოვანი საკითხები.
IDFI-ს მიზნებში შედიოდა ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის პროცესის, ასევე საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის, სსიპ "ციფრული მაუწყებლობის სააგენტოს" საქმიანობის მონიტორინგი, ტექნიკური, კონკურენციისა თუ ეკონომიკური ხარვეზების გამოვლენა, მათი აღმოფხვრის გზების განსაზღვრა და რეკომენდაციების მომზადება. IDFI თვალ-ყურს ადევნებდა საინფორმაციო კამპანიის სწორად წარმართვის პროცესს.
რამდენადაც "ელექტრონული კომუნიკაციების შესახებ" საქართველოს კანონში შესატანი ცვლილებების პროექტი ციფრულ საეთერო მაუწყებლობასთან დაკავშირებით, დაჩქარებული წესით იქნა მიღებული, მასში რამდენიმე მნიშვნელოვანი ცვლილება ვერ აისახა. 2014 წლის მარტში IDFI-მ აღნიშნულ ცვლილებებთან დაკავშირებით მოამზადა კვლევა, ხოლო წინადადებები წარუდგინა საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულ კომისიას. ინსტიტუტმა პროექტის ფარგლებში კიდევ 6 კვლევა და რამდენიმე სტატია მოამზადა, გამართა და მონაწილეობა მიიღო არაერთ კონფერენციაში, შეხვედრასა თუ ღონისძიებაში, რომელიც მიზნად ისახავდა ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლის პროცესში ხარვეზების და მთავარი გამოწვევების განსაზღვრას და მათზე მსჯელობას. IDFI-ს ექსპერტები ხშირად უთმობდნენ ყურადღებას Set Top Box -ების შესყიდვის პროცედურას და პირობებს, რეგიონული მულტიპლექს პლატფორმების სიმძლავრეების პრობლემებს, სამთავრობო სტრატეგიას, შპს "საქართველოს ტელეცენტრის" მიერ წარმოებული სამუშაოების გაუმჭვირვალობის საკითხს და სხვა.
სახელმწიფოს მიერ 70 ათასზე ნაკლები სარეიტინგო ქულის მქონე სოციალურად დაუცველი ოჯახისათვის სპეციალური მოწყობილობის უფასოდ დარიგების და იაფი გადაწყვეტის მიღების მიზნით, IDFI-მ გამოითხოვა შესაბამისი მონაცემები სოციალური მომსახურების სააგენტოსაგან.
პროექტის ფარგლებში მიღწეული შედეგების კუთხით უნდა გამოიყოს რამდენიმე მიმართულება:
ადგილობრივი და რეგიონული მაუწყებლებისთვის მოეწყო პრეზენტაციები არსებული ტექნოლოგიური გადაწყვეტებიდან საუკეთესო და ხელმისაწვდომ ფასიანი აპარატურის შერჩევის მიზნით.
IDFI-ს აქტივობებს ციფრულ მაუწყებლობაზე გადასვლასთან დაკავშირებით აქტიურად აშუქებდნენ სხვადასხვა მედია საშუალებები.
/public/upload/IDFI/DSO-2014-survey.pdf